IMNS

Tomas Mueller tom at cnb.cz
Wed Dec 1 12:19:21 CET 1993

> From: Lubos Elias <Lubos.Elias at uakom.sk>
>
> zrejme v CESNETe uz nejaku dobu pouzivate IMNS.
> Mohli by ste mi prosim Vas opisat skusenosti ( kvalita,
> poruchovost ... ) ?

Ahoj!

Mohu popsat nase zkusenosti s vyuzivanim IMNS.

Ceska narodni banka pouziva IMNS od srpna letosniho roku a to docela fest.
Ustredi v ulici Na prikope je spojeno s 6ti pobockami v byvalych krajskych
mestech plus s pobockou v Praze, ktera je nekde ani nevim kde. Mame pronajate
trvale kanaly 512 kbps a da se rict, ze vse funguje naprosto spolehlive.
Problemy byly snad jen nejak prvnich 14 dni (nekdy v srpnu), kdy se vse uvadelo
do provozu. Problemy zjevne pramenily ze vztahu IBM/Sprava radiokomunikaci.
Dnes problemy vymizely, jestli se nemylim, az na jeden pripad, kdy cca 2
hodiny neslo spojeni s tou pobockou v Praze.

Prenasime pomerne hodne dat a pokud nekdy potrebujeme prenest jeste vic a
rychle, uvolni nam kanal az 2 Mbps. Nekdy v zari jsme potrebovali prenest
cca 6 GB z Hradce Kralove do Ostravy. Dostali jsme kanal 1 Mbps a pomoci
"rcp" to projelo za cca 7 hodin.

Routery v bednach IDNX jsou CISCO a jsou spravovany od IBM. Ani se mi
nepodarilo nekde vymamit, jaky pouzivaji protokol pro svou komunikaci.

Osobne si myslim, ze v tomto smeru ma Big Blue Ceska republika docela navrch.
Zjevne si je vedoma obrovskeho vyznamu integrovane komunikace.

Tomas Mueller
Ceska narodni banka