Mail z Bitnetu

Vladimir Vrabec vrabec at cs.felk.cvut.cz
Sat Nov 27 15:02:30 CET 1993

>From: "Michal KRSEK" <KRSEK2 at hermes.zcu.cz>
>To: net at cs.felk.cvut.cz
>Date: Fri, 26 Nov 1993 09:40:27 CET
>Subject: Mail z Bitnetu
>
>Vazeni kolegove,
>Jsem pripsan na jedne bitnetovske konferenci a posledni tyden mi z ni
>neprisel ani majlik. Shodou okolnosti vim, ze konference dal funguje,
>prislo na ni asi 50 prispevku.
>Posledne, kdyz mi majly nechodily, nekdo psal, ze se konfigurovaval
>server Eunetu . Jak je to ted ?
>Neni mozne, ze jsem pripsan jako xx at .xx.xx.cs a tato domena je uz
>zrusena ?

> [...]

Pane kolego,
nevim pod jakou adresou jste v uvedene konferenci registrovan, ale
"hermes.zcu.cs", jak jsem se presvedcil, funguje.

Jsou dve moznosti: bud Vam z uvedene e-konference e-dopisy chodi a nejsou
dorucovany z nejakych duvodu lokalne (to je treba konzultovat s Vasimi
systemovymi pracovniky) nebo zdroji se nedari nebo nedarilo je zasilat k Vasemu
postovnimu pocitaci (prislusny "listserv" mohl na to reagovat zmenou Vaseho
statusu v e-konferenci, pripadne Vas vyskrtnout). Pro druhy pripad navrhuji k
vyjasneni situace tento postup:

1. Prikazem "REVIEW konference" prislusnemu "listserveru" ziskejte seznam
   ucastniku teto konference. Podivejte se, zda v nem jste nebo nejste.
   Protoze nevim pod jakou adresou jste se do konference prihlasoval a ta
   je rozhodujici pro Vasi identifikaci v konferenci, podivejte se, zda tam
   jste registrovan jako xx at yyy.zzz.cs nebo xx at yyy.zzz.cz.  Pokud tam
   nejste vubec, je situace jednoducha. Prihlaste se znovu (s ".cz") a
   chybejici prispevky si doplnte z archivu (pokud e-konference archiv
   ma). Pokud tam jste jako xx at yyy.zzz.cz, tak prikazem "QUERY konference"
   zjistete svuj status. Muzete ho mit nastaven NOMAIL a pak se Vam nic
   neposila. V takovem pripade si ho zmente prikazem "SET konference MAIL".
   Pokud tam jste jako xx at yyy.zzz.cs, tak se se systemovymi pracovniky poradte,
   jakym zpusobem muzete poslat e-dopis prislusnemu "listserveru" s
   prikazem "UNSUBSCRIBE konference" tak, aby byl "orazitkovan" Vasi
   adresou xx at yyy.zzz.cs. Jde-li to, odhlaste se a znovu prihlaste jako
   xx at yyy.zzz.cz. Nejde-li to, napiste e-dopis spravci konference s zadosti,
   aby Vas odhlasil manualne a pak se prihlaste jako xx at yyy.zzz.cz.

2. Ma-li konference archiv, muzete chybejici prispevky ziskat e-dopisem
   poslanym na prislusny "listserv":

//DODEJ JOB Echo=No
Database Search DD=Rules
//Rules DD *
SELECT * IN konference SINCE rr-mm-dd
PRINT

kde konference je jmeno e-konference (napr. csinfo-l) a rr-mm-dd datum
(napr. 93-11-01).
S pozdravem
             Vladimir Vrabec