timezone

Martin Krejci mkre at oku-ck.cz
Thu Apr 7 07:32:04 CEST 1994

Dobry den!

> Snad to je takto: ke zmene dojde vzdy v noci ze soboty na nedeli ve 2 hodiny
> budto o hodinu vpred nebo zpet (pri zmene zpet, tj. z letniho na zimni
> se posouva pouze pri prvnim dosazeni druhe hodiny :-). Toto nastane
> v poslednim tydnu v breznu a v poslednim tydnu v zari.

Je to tak, snad az na to, ze prechod z letniho na zimni se posunuje ze
3:00 na 2:00. Ale neni to oficialni algoritmus, zalezi to kazdy rok na
administrativnim rozhodnuti, takze by se nektery rok mohlo stat, ze to
bude o tyden drive nebo pozdeji. Na rozdil od velikonoc a prestupnych roku,
ktere se daji na 100% vypocitat na jakkoliv dlouho dopredu.

> Moje SVR4ka se rozhodla ze ma cas MET DST.

Zda se to rozumne, ale setkal jsem se i s MET-2DST nebo MET-1EET.
V manualu k unixu mam seznam znacek casovych pasem v USA, ale
na zadnem mailu z Ameriky se to jeste neobjevilo, asi na to kaslou.

Svetovy cas se driv oznacoval GMT (Greenwich Mean Time), ted je
to UTC (Universal Time Coordinated).

> Miloslav Blazek <milos at ics.muni.cz>

Sincerely
Martin Krejci, Okresni urad Cesky Krumlov (mkre at oku-ck.cz)