HPIB driver

Bohumil Chalupa bochal at apollo.karlov.mff.cuni.cz
Wed Apr 13 12:52:19 CEST 1994

>  Mam maly problem. Vali se mi tu nevyuzity plotter HP 9872A (docela dobry)
> ale ma sbernici HP-IB. Podarilo se mi sehnat kartu do PC ktera ji ma
> delat (HP-IB), ale bohuzel bez ovladaciho software. Predpokladam ze by to
> mel byt driver typu .SYS ktery mi vyrobi dalsi jednotku, neco jako
> LPT3: nebo HPIB: nebo neco podobneho.
>
>                Petr Simek           petrsi at baloun.entu.cas.cz

Pokud Vam jde pouze o jednosmernou komunikaci (posilani dat do plotteru),
melo by to byt jednoduche.
Mne se tu nashromazdilo nekolik verzi ovladacu pro gpib karty
s obvodem National Instruments 7210. Ovladac se sice jmenuje
GPIB.COM, ale instaluje se do CONFIGu jako device=gpib.com.
K nemu existuje program IBCONF, ktery meni parametry tohoto
ovladace. Karta umi ovladat az 16 zarizeni, ktera lze uvedenym
programem pojmenovat, nastavit jejich adresy atd. (Jde to samozrejme
i z aplikacnich programu v Basicu a jinych, pokud ma clovek potrebnou
podporu, ale v tomto pripade je to, myslim, zbytecne: instalaci
driveru se v DOSu vytvori 16 novych logickych zarizeni, z nichz
nektere lze pojmenovat treba zrovna COM3, pokud by napriklad vas
graficky program umel tisknout do standardniho dosoveho zarizeni.
Da se z te karty nejak zjistit aspon rok vyroby?
Je-li to karta s chipem 7210, ozvete se.
			    Bohumil Chalupa
			    bochal at met.mff.cuni.cz