Stare tema- jiny nazor

Milos Kleint xklem05 at vse.cz
Thu Dec 1 09:21:17 CET 1994

Rad bych se take vyjadril k tematu ktery pan Vopicka znovu nakousl.
Pan Vopicka je znamy odpurce a doufam, ze ja jsem znamy jako propagator.

Tedy nejdrive nekolik replik.
Pan V. vybral z cele problematiky jen to co se mu "hodi do kramu".
Co on popisuje je pouze cast MUDovske reality. A jeste k tomu to vybral z
jakesi konference, kde se asi schazeji ruzna individua, kterym temto styl
Mudu vyhovuje.
Nemuzete prece z toho jak mluvi dva mladici v tramvaji, usuzovat, ze cela
mlada generace jsou anarchsti nebo perverzni. (Pozor jenom ilustracni
priklad nema vztah k tomu co se pise v te konferenci.)
Takhle globalizovat proste nejde.

Takze ted bych rad popsal jake mudy tu vlastne mame.
1. lpMud - to je prave to co popsal pan V. -typu quest, reseni uloh,
zabijeni oblud, hledani cest atd...-jako stare dobre textovky na Spectru
nektere z nich se i primo orientuji i na 'zabij co vidis'.
Tato hra ma konec - pokud vyresite vsechny questy- mate dve moznosti bud
jdete jinam, nebo vymyslite vlastni quest.
Techto Mudu je v soucasne dobe asi 40-50% - mam ten dojem. Pripoustim je to
hodne. :(

2. MUSH,MOO (MUSE- nejsem si jist, zadnou jsem nezkousel)
Tak tady se jedna o neco uplne jineho.
Asi nejlepsi bude kdyz popisu co jsem sam zazil.
Dalsi (nezkresleny) obraz si muze ctenar udelat treba z clanku ktery vysel v
NEwsweeku asi pred 14 dny - o LambdaMoo.

Na techto Mudech neni zabijeni tak caste,( tam kde jsem byl ja byl prikaz
kill disabled a frekvence mrtvych byla podle oficialnich statistik asi 1 za
mesic - na 2000 useru to neni tak spatne )
Muj Mush mel tema Duna Franka Herberta (doufam ze vsichni cetli pokud ne
doporucuji)
Newbies (termin pro novacky) se po rozkoukani prihlasovali do fractions, coz
byly vlastne souperici politicke skupiny. Kazdy hrac mel urcitou ulohu-
diplomat, obchodnik atd. Ja byl administrator na orb. stanici. Kazdy se
staral o to co mel prideleno a dostaval za to penize. Co bych to dale
popisoval - proste druhy virtualni zivot.
Mimoto tam byly OOC (out of character) diskuse na ruzna temata.
Lidi se nazavazne bavili o vsem.

A to nejlepsi co jsem tam zazil, byla absolutni ochota	vsech pomoci druhemu
kdyz pomoc potreboval at uz se jednalo o neco V mudu nebo treba v Unixu.
Pr. potreboval jsem pro svou stanici restauraci- tak jsem zacal PROGRAMOVAT
cisnika, aby vyrizoval objednavky a inkasoval penize. Samozrejme se vyskytly
problemy. Pozadal jsem o pomoc, a asi 4 lidi mi prisli na pomoc a dumali se
mnou v cem je chyba.
Ona totiz ta slusnost byla i systemove integrovana- za castou pomoc byly
ruzna vyznamenani a vyhody, stejne jako za staveni novych prostoru, skvelou
Role-Play nebo za kodovani(Programovani)

Dalsi vec MUDERI jsou poznamenana individua!
Neni pravda. Ja jsem tam potkal vesmes studenty- z MIT, Vojemske akademie,
jeden studoval i na Aerospace inzenyra- ale i profesory (anglictiny na
nejake universite) profesionalni programatory, kteri byli vetsinou
pripojeni porad ale byli idle ( aby vedeli co se kde hne) a samozrejme i
administratori - napr. od SIEMENSE z NIXDORFU.

Existuji i dalsi typy Mudu (pr. diku) ale nemohu slouzit nezkousel jsem.

Opravdu doporucuji Newsweek, protoze tam se clovek dozvi objektivni
informace. Napr i o tom jak resili sex. obtezovani atd.

Milos Kleint
A nakonec prikladam pro ilustraci meho podotykam primitivniho cisnika.
MUDY nejsou jen hrani!!!

@decompile waiter
@create Waiter
@link Waiter = #8056  {here}
@parent Waiter=#4459  {apay}
@lock Waiter = #8031  {to himself}
@set Waiter = LISTENER
&WATERUSE Waiter=You drank the water and are not so thirsty any more.
&BEERUSE Waiter=You drank the beer and the glass is empty now. What about filling it?
&BEERSMELL Waiter=have you ever seen somebody smelling to beer?
&BEERTASTE Waiter=The writing on the glass was right. It tastes really wonderful.
&BEERSERVE Waiter=The waiter brings you a glass with a lot of foam. There is a writing on the glass saying: Ferdinand - The best beer in the world.
&CHG4 Waiter=0
&CHG3 Waiter=0
&CHG Waiter=0
&THISFEE Waiter=0
&PRICE Waiter=5
&ONCEPAYED Waiter=@sel 0=[words(lattr(me/%5serve))],{@pemit %0=Waiter serves you the %5},{@pemit %0=[get(me/%5serve)]};&%5bought #8031=%0 [get(me/%5bo
@PURSE Waiter=!
&PRICE_IN Waiter=Solaris
&RPGPAY Waiter=@sel 0=[match(get(me/list),ucstr(%4))],{w %0=We don't have this item on the menu. Here is your money back.;+pay %0=%1 %2},{&price #8031
,%4}
&DRINK Waiter=$drink *:@select 0=[match(get(#8031/list),%0)],{@pemit %N=No such item on the menu.},[match(get(#8031/%0bought),%#)],{@pemit %n=You have
tr(#8031/%0use))],{@pemit %n=You drank %0.;&%0bought #8031=[delete(get(#8031/%0bought),match(get(#8031/%0bought),%#))]},{@pemit %n=[get(#8031/%0use)];
&EAT Waiter=$eat *:@select 0=[match(get(me/list),%0)],{@pemit %N=No such item on the menu.},[match(get(me/%0bought),%#)],{@pemit %n=You have to buy th
0use))],{@pemit %n=You ate %0.;&%0bought #8031=[delete(get(#8031/%0bought),match(get(me/%0bought),%#))]},{@pemit %n=[get(me/%0use)];&%0bought #8031=[d
&SMELL Waiter=$smell *:@select 0=[match(get(me/list),%0)],{@pemit %N=No such item on the menu.},[match(get(me/%0bought),%#)],{@pemit %n=You have to bu
)]}
&TASTE Waiter=$taste *:@select 0=[match(get(me/list),%0)],{@pemit %N=No such item on the menu.},[match(get(me/%0bought),%#)],{@pemit %n=You have to bu
)]}
&HAMBURGERUSE Waiter=You ate the whole hamburger and feel really good now.
&HAMBURGERSMELL Waiter=It smells like a hamburger.
&HAMBURGERTASTE Waiter=You tried the hamburger and it tastes delicious.
&HAMBURGERSERVE Waiter=Waiter served you a really big hamburger.
&DLIST Waiter=BEER WATER
&PLIST Waiter=5 2 1
&LIST Waiter=HAMBURGER BEER WATER
@DESCRIBE Waiter=he's a tall man in a black suit with some plates in his right hand. He always smiles and quicly serves all the guests.
&GREETING Waiter=^*has arrived.:"Welcome to our famous restaurant. Please take a seat, have a look at the menu (type 'menu') and I'll serve you in a m
&MENU Waiter=$menu:@pemit %n=Green Tree Inn - we accept only solaris;@dolist [get(me/list)]=@pemit %n=## ... [extract(get(me/plist),match(get(me/list)
nformation type '+rhelp inn'