O hledani konference

Michal Kurka XKURKA at dinf.fsv.cvut.cz
Thu Dec 22 18:14:38 CET 1994

    Je to asi tak mesic a pul, kdy jsem do teto konference vznesl
nasledujici dotaz:

>    Znate nebo mate nejake informace o e-konferenci s tematem o
>osmibitovych pocitacich ?  Konkretne se jedna o pocitac 'SAM Coupe' (u nas
>malo rozsireny) na 99.9% kompatabilni se 'ZX Spectrem'. Pravdepodobne to
>bude nejaka zahranicni konference (anglicka, polska nebo jina). Nebo vite
>nekdo, jak zjistit co nejuplnejsi seznam vsech konferenci ?
>    Dekuji za odpovedi.

    a protoze v jednom z doslych 'Re:' bylo take uvedeno, ze by to mohlo
zajimat vice lidi, tak po dalsim stourani, dotazovani a nalezeni bych vas
rad seznamil s jakousi souhrnnou zpravou.

(1)
    Od Martina Pechance jsem obdrzel:
Date sent:      Thu, 10 Nov 1994

> Dobry den,
>
> Zkuste comp.sys.* - mnoho podskupin, jedna z nich je
> comp.sys.sinclair
> Vse je na NetNews, OVC prenasi uplnou sadu.
> Po konference se podivam, mam dojem, ze je neco v Cechach,
> ale to Vam asi reknou lokalne.
>
> S pozdravem
> Martin Pechanec

    Na NetNews v Brne jsem skutecne nasel skupinu comp.sys.sinclair.
Rozebiraji se v ni ruzne otazky, problemy, prosby atd. tykajici se
predevsim pocitace 'sinclair' a take dalsich jemu pribuznych vcetne
'SAM Coupe'.

(2)
    Do teto skupiny jsem (uspesne a bez problemu !) poslal prosbu:

: Help me, please.
: I'm looking for list 'SAM Coupe'.
:            Thank you.

    ...a za 14 dni mi prisel dopis:

>ftp ftp.nvg.unit.no
>cd /pub/sam-coupe/
>I think - or something like that
>
>Lord Blackadder
>PP Entropy Technology - the Donkeys Bollox

    Zkusil jsem tedy tento pocitac a nasel jsem tam celkem slusne mnozstvi
softwaru pro 'SAM Coupe'. S tim jsem spokojen. Jen je trochu problematicke
internetove spojeni _z_ techto koncin. Rychlost prenosu je prumerne
0.5 kB/sec (nezavisle na denni dobe) a ztraci se pakety (taktez nezavisle
na dobe), coz ma za nasledek, ze nektery soubor stahuji az desetkrat
(skutecne, nevymyslim si), nez ho stahnu cely a v poradku. Dokazete si
predstavit pri teto rychlosti a spolehlivosti ty nervy, kdyz stahuji
takovy 500 kB soubor. Ovsem od nas z Cech lze do Norska zapisovat asi
petkrat rychleji a spolehliveji. To vsak clovek malokdy potrebuje.

(3)
    Dalsim prispevkem z NET-konference byl od p. Dzemena:
Date sent:      Thu, 10 Nov 1994 09:38:08 METDST

> Pokud mate pristup do Internetu pak na gopheru ZCU (gopher.zcu.cz) je
> seznam (1MB!) konferenci dostatecne dlouhy na to abyste si vybral.
>
> nachazi se to pod UWB-information ....(blabla :-)) )
>
>                                            Zdravi
>                                                        Dzemen.

    Seznam konferenci jsem na tomto Gopheru skutecne nasel, je dlouhy, az
prislis dlouhy na to, aby si ho clovek v klidu prohledl pomoci 'Gopheru'.
Mel jsem s tim problemy, a tak jsem ho stahl pomoci 'ftp' a prohledl (coz
dalo trochu praci). Zadna konference tam o 'SAM Coupe' ani o 'Sinclairovi'
nebyla. Nasel jsem tam jakousi informacni konferenci 'INFO-1100' a snazil
se na ni prihlasit. Ovsem odpovedi mi bylo:

(4)
From:           Arun Welch <welch at dialup.oar.net>
Date sent:      Wed, 16 Nov 1994
> subscribe info-1100
Uh, info-1100's been dead for some time.
...arun

    ...takze slepa ulicka.

    To je vse. Tim me veskere patrani skoncilo.
Takze shrnuti: 1) Existuje NetNews-skupina zabyvajici se pocitaci
                    'sinclair' a jim pribuznym.
               2) Existuje pocitac se softwarem pro 'SAM Coupe'
     Konkretne zadnou konferenci o 'SAM Coupe' jsem tedy doposavad nenasel.

S pozdravem
                                                  Michal Kurka
                                             CVUT, fakulta stavebni
                                              Praha 6, Thakurova 7