Cesky Pmail

Jiri Demel DEMEL at earn.cvut.cz
Mon Feb 7 12:52:35 CET 1994

On Mon, 7 Feb 1994 07:41:06 MET-1EET Pavel Satrapa said:
>Mili kolezi,
>
>dovolim si zverejnit svou predstavu ceskeho Pegasa. Podle meho by mel
>vyresit predevsim dve veci:
>
>1) Ceske uzivatelske rozhrani. Bude muset existovat nekolik verzi pro
>   ruzna pouzivana kodovani.

 Co vsechno myslite uzivatelskym rozhranim?
 Zcela jiste ma smysl mit Help v cestine.
 Urcite by se nemely prekladat nazvy povelu (napriklad Reply, Forward,...),
 protoze potom prestava fungovat jakakoli mnemotechnika na horke klaavesy
 a lide, kteri ovedou pracovat s anglickou versi (nebo s versi
 jinak prelozenou).
 Texty polozek v menu jsou neco mezi tim - aby fungovaly hoorke klavesy,
 mely by zustat anglicky, prevazuje-li popis vyznamu, mely by byt cesky.
 V kazdem pripade si myslim, ze par anglickych slovicek typu Help,
 Delete, Cancel, New a podobne by nemelo delat takove problemy.

 (Kdysi jsem videl Pascal, jehoz klicova slova byla prelozena.
 Zkuste si to predstavit. Bylo to hrozne.)

>2) Prenos posty s diakritikou. Reseni pro prenos 8-bitovych informaci
>   stavajicimi E-postovnimi systemy je davno hotove a jmenuje se MIME
>   (Multipurpose Internet Mail Extension).

 Vim, ze existuje RFC 1345, ktera se zabyva kodovanim takovych
 znaku, ktere potrebujeme a pritom se to s malym sebezaprenim
 da cist v i 7-bitovem tvaru.  MIME je udelano podle RFC 1345 nebo
 je to neco uplne jineho?

>   Smulu budou mit
>   jen ti, jejichz postaci MIME neumi (ale takovych bude cim dal tim mene)=
>   Cteni takovychto rozko=BFn=FFch textu je jiste brzy donuti poridit si
>   neco lepsiho nebo obtezovat autora programu tak dlouho, az podporu MIME
>   prida.

 Podle RFC 1345 to zase tak hrozne neni - rozkos2ny'ch -
 hacek = 2,  carka = ' , krouzek = 0, prehlaska = " .
 Neni' to z2a'dna' para'da, ale c2i'st se to da' bez velky'ch vysve2tlivek.
 Automaticky provadena konverse je samozrejme silne zadouci.

 Hezky den preje
                              Jiri Demel