Cesky Pmail

Pavel Vrecion VRECION at vsz.cz
Wed Feb 9 14:30:53 CET 1994

V Rudem pravu jsem se docetl prisernou informaci. Zdanlive se nas
tolik netyka, ale.. Spojili se Software602 a SPT Telecom a chteji zavest
datovou komunikaci zalozenou na linkach Telecomu a Mailu602. Maji
pry uz 7000 zajemcu. Platit se ma stranka A4 za 3 KC, stejne jako
posta. Lumparna!
Telecom je na jedne strane verejnou sluzbou s lobby v parlamentu.
Mimochodem myslim, ze stale plati zakon z totality, ktery zakazuje
vytvareni vlastnich telekomunikacnich siti. Nelze se tedy rozhodnout,
natahnout opticke vlakno a tuto sluzbu poskytovat ostatnim. Vysledkem
je samozrejme nehorazna cena za telekomunikace a to, ze nelze bez
uplatku dostat telefon.
Telecom se tak zaroven dostane do pozice vlastnika datove site,
spolecne se Softwarem602, ktery ma jmeno a potichu se mu povedlo
nacpat Mail602, kam to slo. Tyto dve firmy se stanou hegemonem na
poli datovych siti. Logicky vznikne tlak na to, aby si tento trh pojistili
(viz tabakovy monopol). Prostredku na to maji dost: parlament, zakony,
homologace, vlastnictvi telefonnich rozvodu, penize. Patrne to dopadne
tak, ze jsme prave svedky vzniku standardu, ktery nepujde odstrelit
(jako MS DOS, Text602).
Diskuze o PMailu se tak stavaji trochu akademickou zalezitosti. Svet
kolem nas si bude komunikovat Mailem602 a basta.