Cesky Pmail

Kamil Kukura kamk at ccsun.tuke.sk
Wed Feb 9 23:31:58 CET 1994

On Wed, 9 Feb 1994, Pavel Vrecion wrote:

> Diskuze o PMailu se tak stavaji trochu akademickou zalezitosti. Svet
> kolem nas si bude komunikovat Mailem602 a basta.

Pracoval som s Mail602 ak sa dobre pamatam tak asi pred vyse pol rokom.
Neviem ako chlapci v 602ke s tym postupili, pretoze dnes uz udajne su
schopni to tlacit cez X.400. Kazdopadne, Mail602, ktory som videl bol
postaveny na myslienke prepojit LAN siete zalozene na NetBios-och pomocou
modemov. To sa aj v podstate podarilo a aj samotny produkt je v podstate
vytvoreny tak aby vytvaral pomerne tesne spojenie medzi dvoma a viac
sietami. Vyplyva to aj napriklad z toho, ze poslat postu na odd.
marketingu s dotazom na ceny znamena spojit sa s danou firmou, vytiahnut
zoznam ludi, napisat postu a opat sa spojit... Aj ked je to automaticke,
predsa len to nie je to "open".
Adresacia skor pripomina adresy v Bitnete, ale samozrejme neplati nic
take ako routing apod. Rozhranie na Mail602 bud v podobe neinteraktivnych
programov, alebo v podobe API a kniznice som nevidel, takze ako by sa dal
urobit listserver neviem. Snad sa objavi ListServ602 :)
To v com vedie Mail602 je interakcia v cestine, plna podpora diakritiky
(aj ked asi CP1250 a ISO-Latin-2 tam nenajdete) a prenos binarnych
suborov.
Uz teraz by sa mohla vytvorit nejaka skupina firiem, nieco ako
Internet Carriers Group uz s prichistanymi IP adresami, navzajom
pospajanymi hoci aj cez UUCP a s planom vyvinut mailovaci program, ktory
by podporoval MIME a nejaky druh sifrovania, narodny spell-checking apod.
Mozno je este priskoro, ale clovek nikdy nevie.

-- Kamil.Kukura at tuke.sk
-- MIME, ISO-Latin-2