ANSI

Jan Schmidt schmidt at cs.felk.cvut.cz
Mon Jan 31 15:15:45 CET 1994

Dobry den,

> Pratele,
>    shanim se po DEFINICI ansi terminalu, potrebuji si ho
> napsat (byt orezany) a nemuzu najit rozumnou, nejlepe
> oficialni, definici.

Definice ANSI terminalu neexistuje, ANSI terminal je zvyk, prumyslovy
folklor. Relevantni normy jsou tyto:

ISO 646, Information processing - ISO 7-bit coded character set
for information interchange.

ANSI X3.4-1968

	- stare dobre ASCII.

ISO 2022, Information processing - ISO 7-bit and 8-bit coded
character sets - Code extension techniques

ANSI X3.41-1974

	- jak se delaji a prepinaji abecedy
	- jak se delaji ESC sekvence

ISO 6429, Information processing - ISO 7-bit and 8-bit coded
character sets - Additional control functions for character
imaging devices

ANSI X3.?????

	- to je asi nejbliz "ANSI terminalu". Tato norma
	  ovsem nestanovi, co ten terminal _musi_ umet;
	  kazda podmnozina je pripustna; pokud zarizeni
	  "umi" funkci x, muze se ji dosahnout take
 	  jinou ESC sekvenci.

> Nevite nekdo o takove definici v digitalni
> forme ? Nebo vubec o nejakem ftp-zdroji s ANSI normami ?

Takovy zdroj neexistuje a v dohlednu existovat nebude. Normalizacni
komise se totiz zivi prodejem kopii. Normy jsou copyrightovany
material. V knihovne norem na Vaclavaku v Praze (tusim c. 39?)
odhadovali kopii ISO 6429 na 700-750 tehdy jeste Kcs. Mohl jsem si
na miste casti opsat, coz jsem ucinil. Ovsem psal jsem to pro
ucely prehledu, takze se podle toho opisu terminaly stavet nedaji.

Dalsi moznosti je dokumentace terminalu. Terminaly DEC pocinaje
VT100 norme vyhovuji. V dokumentaci byvaji uvedena i jmena ESC
sekvenci. Pokud zacinaji na DEC-, je to specificka sekvence DEC-u
(napr. DECSTO DEC Store), pokud ne, je to sekvence podle "ANSI",
napr. CUP "Cursor Up".

Takze, summa summarum, ANSI terminal byva zhruba nejaka
podmnozina VT100.