NET$DOS.SYS

Petr Gadorek gadorek at dcse.fee.vutbr.cz
Wed Jun 8 08:50:50 CEST 1994

Neeeeeeeeee!

> Protoze "boot image file" ma presne stejnou strukturu jako disketa, ze
> ktere byl vytvoren (az na to, ze muze byt kratsi o nealokovane sektory),
To je pravda - virus specialne napsany pro napadani boot image souboru
toto muze udelat. Dokonce si muze zjistit, jak se ty boot image jmenuji.
Smirme se s tim, ze v MSDOSu muze virus cokoli (predpokladem jsou
supervisorska prava).
> Tuto vec nemam overenu, ale domnivam se, ze boot image se pouziva stejne
> jako bezna zavadeci disketa - tj. ze na zacatku se nacte a provede boot
> sektor. Je-li tomu tak, pak k efektivnimu nakazeni boot image souboru
> staci jedno cteni a dva zapisy (a ovsem povoleni k zapisu :-) ).
Ovsem toto uz neni pravda. (A overeni je tak jednoduche.) Boot image se
chova jako disketa pouze pro cteni! Zapis se vykonava na skutecne diskete!
Takze normalni virus (nespecializovany na boot image) se do boot image
muze dostat jen pomoci DOSGENu. A protoze pro generovani image vyuzivam
program, ktery sam generuje boot sektor, v zadnem pripade to nebude virus
boot sektorovy.

         Petr Gadorek

--
Technical University of Brno
Faculty of Electrical Engineering and Computer Science

e-mail: gadorek at dcse.fee.vutbr.cz
 voice: (+42 5) 7275-222
   fax: (+42 5) 41211141