Zdroje CESnetu

Vladimir Vrabec vrabec at cs.felk.cvut.cz
Thu Mar 3 11:00:39 CET 1994

Dobry den,

>Kolegove & kolegyne,
>
>posilam aktualni verzi seznamu sluzeb, dostupnych v CESnetu. Od tohoto
>pocinu si slibuji nasledujici dva prinosy:
>1) Uzivatele se dozvedi, co je doma k dispozici, budou to pouzivat a
>   odlehci se permanentne pretizenym zahranicnim linkam.
>2) Spravci se zasmeji, jak nedokonale informace mam o sluzbach, o ktere se
>   staraji, a poslou mi aktualni informace. Ja je zahrnu do pristiho
>   vydani atd. atp.
>
>Jak uz jsem rekl, predstavuji si, ze aktualni verzi seznamu budu posilat v
>mesicnich intervalech. Veskere doplnujici informace (prosim jen od
>spravcu), namety na vylepseni, komentare, penezite i vecne dary vitam. Pro
>ty z nas, kteri jsou odkazani na E-postu, zduraznuji, ze existuje ftpmail
>a gophermail (viz nize).

jmenem nas vsech dekuji za promptni poslani sluzeb CESNETu. Jako nespravce
mam tento namet:
Nebylo by dobre doplnit seznam i o ceske www servery? Jiz dlouhou dobu,
ceskou verejnosti nepozorovane, existuje na FU AV www server, jehoz uvodni
dokument ma URL http://www-hep.fzu.cz/Welcome.html. Spravcem je oficialne
kolega JULIUS HRIVNAC. Na tento server jsme prisli loni na jare na
omicronovskych kurzech pri probirani WWW a jeho procvicovani. Nevim sice
zda tento server patri do CESNETu, ale v kazdem pripade je serverem domeny
"cz" s plnou konektivitou. Asi by bylo dobre CESNET a jeho prvky - pocitace
definovat a bez ohledu zda poskytuji sluzby udrzovat nekde jejich seznam.
Prikladam prislusne www-dokumenty. Zdravi
                                           Vladimir Vrabec

-------------------http://www-hep.fzu.cz/Welcome.html------------------------
                                   EPP AS CR

Elementary Particle Physics Division[1],     Institute of Physics, Academy od
Sciences,     Prague, Czech Republic

  WELCOME TO OUR WWW-SERVER !

    What we have here:

  Links to laboratories, we collaborate with:
                         CERN[2] and     DESY[3].

  Informations about projects, we participate in:
                         Atlas[4],      Delphi[5] and     H1[6].

  Physicists:            You can find information about     Czech and Slovaks[7]
                             working in Elementary Particle Physcs.

  Some other interesting sources of information:
                         Spires[8],     where you can find information about
                         preprints, publications and people.     Similar
                         database in CERN is     Alice[9].     LANL[10]
                         Physics Information Service is place where known
                         preprint databases are stored.     FreeHEP[11],
                         where you find information about all the software
                         useful in High Energy Physics.     All software from
                         Internet can be found by     Archie[12]         Most of
                         the manuals of the     CERNlib[13]             is
                         already available too.

  Any news ?             Of course, here is     Internet News[14].     CERN
                         News[15]     comes straight from CERN.

  FAQ:                   Much important information you can also get from the
                           FAQ[16]     files (Frequently Asked Questions).

  Politics, Society:     The News from the Czech Republic can be found in the
                           Carolina[17]     magazine, which is published weekly
                         by students from the Charles' University      in
                         Prague.     News from the (former) Eastern Europe can
                         be found in the Daily Digest from the Radio      Free
                         Europe/Liberty[18].

  Other sources of information:
                         We have also list of other interesting     Servers and
                         Documents[19]     from WWW, which we found.     If we
                         find some interesting      document[20],     we will
                         place it here too.

  Hypermedia:            If you are in a Windows, you can look at some
                         pictures, movies and sounds[21].

  Our private Home-Page:
                         We have also our     local[22]     informations and
                         news. Many of them are in czech.

   J.H.[23]4/1/94
[1]

                                 JULIUS HRIVNAC