Cesky Pmail

Petr Gadorek gadorek at dcse.fee.vutbr.cz
Mon Mar 7 21:02:41 CET 1994

Po precteni mnoha prispevku s ceskym softem a jeho problemy mi nezbyva nez
zaplakat. Jako odkojenec pocitacem ADT 4500 (resp. jeho vzorem HP) mohu jen
s litosti vzpominat na to, co panove od HP meli vymysleno jiz pred vice nez
10 lety.

Kdyz pominu to, ze v systemu byly tabulky a k nim nachystane podprogramy
pro prevod pismen malych a velkych a pro trideni (vcetne ch a spravneho
zatrideni kratkych a dlouhych samohlasek), nezbyva nez teskne zavzpominat.
Jedina promenna environmentu (resp tam to bylo neco jineho - ekvivalentniho)
urcovala, jak na mne bude pocitac mluvit. Zalezelo jen na systemakovi, kolik
jazykovych variant do systemu nainstaloval.

Tak nejak si predstavuji RESENI jazykovych problemu. Pmail se svymi rsc se
tomu vzdalene blizi - systemak rozhodne, ze centralni varianta bude napr.
ceska a ti, kterym se to nelibi, si do sveho mail-adresare ulozi svoje rsc,
ktere jim zajisti nejen jejich oblibeny jazyk, ale i jejich oblibene polozky
menu. Cenou je cca 160KB*pocet nespokojenych uzivatelu.