Co je FTP?

Martin Krejci mkre at oku-ck.cz
Mon Mar 28 09:51:41 CEST 1994

Hello!

> Chtel bych se zeptat, jestli nekdo nevi, jak se pouziva FTP.
> Podarilo se mi zatim zjistit pouze to, ze se jedna o program nebo o
> protokol, pomoci nehoz se mohou kopirovat soubory po Internetu (za
> predpokladu, ze je znama adresa, kde dane soubory jsou).
>
>                 Predem dekuji za vsechny odpovedi

Zalezi na implementaci, ale v podstate se FTP vyuziva takto:

na prikazovy radek napisete:

    ftp <internet-adresa nebo IP-adresa>

FTP se pokusi navazat spojeni se serverem a kdyz se to podari, nabehne Vam
FTP Shell a musite zadat username a heslo abyste autorizoval svuj pristup
k unixovym souborum. Na FTP serverech byva vetsinou zaveden uzivatel
  anonymous   a   ftp   bez hesla, nebo jako heslo zadate svoji adresu.
Tim ziskate pristup k verejne pristupnym souborum. Potom zadate prikazy na
chozeni po adresarich a tahani souboru. Help dostanete prikazem  ?  .
Hlavni prikazy jsou:
  get        - download, neboli pritahnuti souboru
  put        - upload, neboli odeslani souboru
  cd         - change directory
  ls         - list directory
  pwd        - print working directory
  image      - nastaveni prenosu v binarnim rezimu
  ascii      - nastaveni prenosu v ascii

Sincerely
Martin Krejci, Okresni urad Cesky Krumlov (mkre at oku-ck.cz)