Filosofie a vyvoj Internetu

Jan Schmidt schmidt at cs.felk.cvut.cz
Tue Nov 1 19:42:18 CET 1994

Juraj Panko:

> Problem je v tom, ze si studaci neuvedomuju rozdiel medzi sebou ako
> studentom "objektom posobenia pedagogickeho procesu" a studentom
> "osobnostou". Pre nich sa jedna o jeden integralny celok. Je to OK<. Ale je
> tu jedno ALE !!! Problem zdrojov ! Zdroje = pocitace, linky do sveta etc...
> su tu kvoli PEDAGOGICKEMU procesu. A pri dnesnych rozpoctoch su viac ako
> obmedzene.

Pokud mohu vyjadrit osobni presvdceni, i pro nas by mel byt kazdy student
osobnosti. Nejsme pasova vyroba. Mne osobne studenti, kteri delaji "objekta"
(= mrtvy brouk) vadi nejvic.

Zdroju je samozrejme malo (vzdycky a vsude). Teze, ke ktere jsem smeroval,
je ta, ze i z omezenych zdroju bychom meli venovat neco na to, aby studenti
skutecne prozili globalni elektronickou vesnici (jak rikaji novinari).

Juraj Panko:

> Ono sa na to casto v
> diskusiach o "vojne STUDENTI vers. ADMINISTRATORI" dost zabuda. Administrator
> nema superuser prava preto, aby "nahanal" studentov  a obmedzoval ich
> slobody, ale preto, aby zabezpecil funkcnost systemu a plnenie uloh,
> na ktore je tento system urceny (Na VS prevazne vyuka a vyskum. :-)

A to je prave ta otazka, na co je urceny. Mozna, ze se podpora jakychkoli
nekomercnich aktivit stane uznavanym cilem administratoru. (A ja budu po nocich
vysivat na administraci, aby chodil IRC a nemusel jsem na koberec :-))

M Z . Krsek:
> Kamos si takovymhle 'pokecem' udelal docela slusny elaborat o Las
> Vegas. Anglictinarka z toho byla uplne u vytrzeni !!!

Nase si zase cte v klingonstine :-). Takovy prival neformalni, zive a aktualni
anglictiny, jako je Usenet, sotva muze poskutnout nejaka ucebnice. A tak bychom
mohli pokracovat do aleluja. Byt v obraze a byt clenem svetove komunity
se asi neda zahrnout do prinosu urciteho predmetu.

Jan Schmidt
-------------------
> BTW: K onomu USA nas vzor:
>    vsimli ste si, ze povodny druhy stoziar pred vladnymi instituciami,
>    na ktorom kedysi viala zastava s kosakom a kladivom ostava pri slavnostnych
>    prilezitostiach v sucasnosti prazdny ? Pre mna to posobi ako vyzva:
>    SME PRIPRAVENY ! vyvesime ciukolvek, kedykolvek !  :-)

Kdo by se s tema stozarama rezal .-) Ja si nemusim nechat vnucovat vzory,
sedim na siti a tim padem vidim ze lidi jsou ruzny a nektery ani nejsou blby:-)
V te ruznosti si clovek skutecne uvedomi, ze neni TEN JEDEN VZOR. Jinak,
v USA se spolecnost dosti spontane zadratovala, tak koukame, co to s nima dela
a obcas si je bereme do huby :-)

Pardon za ulet.