Filosofie a vyvoj Internetu

Panko Juraj Juraj.Panko at tuke.sk
Tue Nov 1 22:06:26 CET 1994

			Dear Netters !
J.S wrote:
> Pokud mohu vyjadrit osobni presvdceni, i pro nas by mel byt kazdy student
> osobnosti. Nejsme pasova vyroba. Mne osobne studenti, kteri delaji "objekta"
> (= mrtvy brouk) vadi nejvic.
JP write:
Uznavam, ze "OBJEKT" znie hrozne. Preto som napisal OK< student je
integralnou osobnostou, vzhladom na obmedzenost zdrojov vsak nasledovalo ALE.
Studenti  by si mali uvedomit ich cenu a pochopit, ze ak spotrebuju na ucel
Z, nebudu sa moct pouzit na ucel K.
( Priklad rad jazdim rychlo autom ( iba priklad nikdy som ziadne nemal :-)
vyrazim na dialnicu a pozeniem to 190. Bude sa mi to pacit :-)
V dosledku vyssej spotreby vsak nedojdem do ciela :-(

Islo teda o to, ze SKOLA by mala VEDIET, co chce studentovi poskytnut a co
MOZE ( za dane peniaze). Uplne s vami suhlasim, ze by KAZDY student mal mat
MOZNOST vyuzit vsetky sluzby siete. Ale ak v dosledku toho, ze si niekto
stiahol 483. MPEG niekto iny nevie stiahnut driver, ktory potrebuje pre svoju
PRACU, alebo studium, potom "je cosi shnileho v state danskem."
JP wrote:
> [...]
skusim povedat inak:
Ak si v autoskole zaplatite jazdy autom,tak sa nerozculujete, ze Vas ucitel
neustale nuti zastavovat, parkuvat, cuvat, rozbiehat sa do kopca,
namiesto aby ste za tu hodinu vybavili svoje nakupy a zasli za dievcatom.

> A to je prave ta otazka, na co je urceny. Mozna, ze se podpora jakychkoli
> nekomercnich aktivit stane uznavanym cilem administratoru. (A ja budu po nocich
> vysivat na administraci, aby chodil IRC a nemusel jsem na koberec :-))
Nekomercne aktivity pomahaju financovat napriklad tie ubohe linky, alebo
ziskavat dalsie HW prostriedky. Jo ! a este - administrator chce z niecoho
zit. Myslim ze bude omnoho rozumnejsie, ak to bude z prijmu suvisiaceho
priamo s prevadzkou uzla, (teda napriklad z nekomercnych aktivit prislusneho
uzla, ktory spravuje, ako keby si mal ako tu uz bolo spomenute, otvorit
zivnost a zaoberat sa instalaciou sieti niekde uplne inde a do prace chodil
iba pripravovat "fusky". ( Zivnost nemam )
> M Z . Krsek:
> Nase si zase cte v klingonstine :-). Takovy prival neformalni, zive a aktualni
> anglictiny, jako je Usenet, sotva muze poskutnout nejaka ucebnice. A tak bychom
> mohli pokracovat do aleluja. Byt v obraze a byt clenem svetove komunity
> se asi neda zahrnout do prinosu urciteho predmetu.
OK<  ale niekde by sa malo studentovi povedat nielen ze ftp, open, binary
get, ale ze aj parker, archie, a ftp.vse.cz je niekedy vhodnejsie ako
wuarchive.wustl.edu. To by mohlo byt v takom predmete.
a co moze najst v USENET-e pre svoju pracu etc...
BTW: (Take mnozstvo ignorovania akychkolvek gramatickych pravidiel,
anglickych, alebo ceskych, ci slovenskych tiez len tak lahko nenajdete ;-)
Juraj Panko
panko at ccsun.tuke.sk