Continue: Zapojeni do CESNETu pro kohokoli?

Eduard Vopicka Eduard.Vopicka at vse.cz
Wed Nov 2 18:50:55 CET 1994

On Oct 27,  6:26pm, xstea05 at vse.cz wrote:
} Subject: Re: Continue: Zapojeni do CESNetu pro kohokoli?

} Pane Vopicko,
} Vase prispevky sleduji uz delsi dobu a porad me neni jasne, proc vase "
} zajiste spravne nazory" na provozovani internetu

Proste mam nejake nazory. Z vasi formulace usuzuji, ze vase nazory jsou
zasadne odlisne.

Je krasne, jak to vsechno pletete dohromady. Prikaz rektora hovori o tom,
co se smi a nesmi delat na vypocetni technice ve sprave VSE. A to plati
jak pro vas, tak i pro mne.

Provozovani internetu (ci site typu internet) je neco jineho, ale opet:
i v tomto pripade naprosto nesouhlasim s anarchii, ktera panuje v CESNETu
jako siti typu internet. Kdyz nic jineho, tak tento zpusob hospodareni
s penezi danovych poplatniku jevi se mi byti nestastnym.

} (zablokovani cesty na FF UK v lonskem roce,

Sice vim, o jakem zablokovani mluvite, ale jen tak na okraj: ja jsem ten
pristup nezablokoval (ikdyz se s timto postupem plne ztotoznuji). Pokud
mne neklame moje slabnouci pamet, byly tehdy ucebny vyhrazeny pro dulezitou
cinnost (registrace na predmety ci neco podobneho) a ne pro komunikaci
s MUDem ci dokonce jeho programovani. Oficialni odpoved VSE na dopis,
ktery v teto souvislosti prisel na hlavickovem papire z jedne katedry
nejmenovane ceske university (z tohoto dopisu cituji v priloze), byla
koncipovana v tom duchu, ze na VSE jsou pro pouzivani vypocetni techniky
stanoveny jiste priority a ze komunikace s MUDem nebo jeho programovani
mezi tyto priority nepatri.

BTW, vzpominam si na navrh filtracnich pravidel pro router VSE. Pokud mne
pamet neklame, navrh omezoval pristup z uceben pouze do .cz (mozna i do
.sk). Zminovany navrh mi kdysi prisel e-mailem, budu ho muset najit ve
starych mailboxech na disketach.

} omezeni FTP,....)

... vubec netusim, co mate na mysli.

} sdilite sam a cely svet je nazoru vetsinou opacnych.

Myslim, ze jen malokdo v celem svete by byl ochotem zpochybnovat
opravneni rektora vysoke skoly upravit prikazem provozovani vypocetni
techniky na dane skole.

} Taky se nedomnivam, ze vam nekdo va VSE jako argument
} hrani hry rekl, ze hra uziva zvukovou kartu. Pokud je mi znamo, ani na
} jedne ucebne VSE zvukove karty nejsou.

Ale rekl. Mel prave cerstve nahranou hromadku disket s hrami a chystal se
odnest si je domu. Kontrolni otazky: 1) Jake to byly hry? 2) Odkud ty hry
stahoval?

} Jeste jedna otazka: proc se pod svuj prispevek podepisujete dvakrat??
} Myslite si, ze se pote jeho pravdivost ci dulezitost zdvojnasobi???

Bud jsem se podepsal dvakrat omylem, nebo mne podruhe podepsal program,
kterym jsem prispevek odesilal. Vadi vam ty dva podpisy hodne?

Eduard Vopicka
Eduard Vopicka
Eduard Vopicka

Napoveda: 1) ruzne strilecky, vcetne doom; 2) ze zamori.

Jeste slibeny citat: Spravci nekterych siti argumentuji tim, ze sitove hry
omezuji provoz datove site. Tento argument je stezi objektivne prokazatelny
statisticky ci nejakym merenim. Jiste omezeni je mozne jen lokalne
(napriklad v ramci urcite budovy).

--
"Eduard Vopicka, Computing Centre, Prague University of Economics,
W. Churchill Square 4, CZ 130 67 Prague 3" <Eduard.Vopicka at vse.cz>