Remote control

vapo at fria.utc.sk vapo at fria.utc.sk
Fri Nov 11 13:50:48 CET 1994

Jiri Cap pise:

>    shanim doporuceni na nejaky software (PD i komercni), ktery mi
>  umozni praci v lokalni novellske siti pres modem. Pokud mozno,
>  aby umoznoval i praci s grafikou (WINDOWS).
>
>    Nemohl byste mi nekdo poradit?

V oblasti PD radit nemozem, ale komercnou oblastou sme sa zapodievali
dost.  Firma NOVELL ponuka dva programove baliky, ktorymi by sa to dalo
riesit, ale pod Windows to asi nebude.  Je to:
1. NetWare Access Communation Server (NACS)
2. UnixWare
Princip pouzitia je podobny.  Na lokalnu siet sa da jedno AT386 s modemami,
kde bezi uvedeny SW.  Z lubovolneho PC sa na modem zavola a je mozne
pracovat na gateway-i do NOVELL siete.  Obidva SW zabezpecuju, ze ulohy
sa spustaju na lokalnej sieti a cez modem sa prenasaju len stlacania
klavesov a zmeny obrazovky.
NACS emuluje prostredie DOSu, max. obsluzi az 16 uzivatelov (modemov),
3 MB RAM umoznia pracu 4 uzivatelov.  Jeden modem je jeden uzivatel a
aj jeden emulator MS DOSu je nezavisly na druhom (na druhej relacii).
UnixWare je klasicky UNIX rozsireny o emulator DR DOSu a o IPX/SPX
protokol, ktory umoznuje komunikaciu s NOVELL serverom.  Po prihlaseni
sa na host cez modem sa spusti emulator DR DOSu a nadviaze sa kontakt
s NOVELL serverom.
Nie su to lacne zalezitosti, preto sme od toho upustili.  NACS je uz
dost stara zalezitost.  UnixWare sa da pouzit aj na ine ucely, nielen
ako gateway do NOVELL siete.

              Vaclav Poppe            e-mail:  vapo at fria.utc.sk
Organizacia:  VSDS Fakulta riadenia, Katedra informatiky
              Velky diel                 tel:  089 - 47361
              010 26 ZILINA              fax:  089 - 54613