Dalsi Za***ny omezovani svobod na Internetu

Panko Juraj Juraj.Panko at tuke.sk
Mon Nov 21 12:42:19 CET 1994

		Dobry den Pan Kliment a dalsi netters !

> Kdyz uz sem rozviril jednou vody v tydle grupe, tak proc ne este jednou?
ok<
> Ted de vo dalsi vec, ktera me s*re. Jo presne sou to ty hvezdicky.
> Proc si k***a nemuzu psat co chci a jak chci?
pokial pisete do konferencie, kde je takyto sposob vyjadrovania
akceptovatelny, alebo dokonca preferovany, prosim. Konferencie v Inete su
verejnym priestranstvom, kde sa schadzaju ludia pretoze potrebuju nieco
vyriesit (problemy sietovania napriklad), alebo maju rovnake zaujmy (
sproste slova napriklad). Kazda komunita si vytvori svoju skupinu.
> Sprosty slova- kdo vlasne urcuje co tam patri a co uz ne?
> Zase nakej admin, kterej rozhoduje vo tom, co smim delat?
nie, je to akysi spolocensky uzus. Kedze pisomna forma prispevkov do konferencie
umoznuje do istej miery regulovat emocie, predpoklada sa, ze to co by mozno
preslo na IRC kanali s net problematikou, tuna bude trosku potlacene.
> Na VSE se opet vyskyt pripad, kdy kuli takovymu slovu nekomu sebrali konto.
> F**K YOU!
mali na to pravo, akposlal take slovo do BITNETU. Tam to zakazuje charta
EARN-u
> Kdyz to nekdo nemuze vydrzet jak nekdo pise tak at to proste priste necte.
skuste to otocit. ak sa niekto nevie slusne vyjadrovat v spolocnosti, kde sa
to vyzaduje, tak nech do nej nechodi. Su restauracie na zeleznicnych
staniciach a menzy na VS, kde trebars chodi aj staff. ak zarevete sproste
slovo v "nadrazni restauraci" nikdo si vas velmi nevsimne. V menze by Vam
mozno niekdo povedal aby ste sli na tu stanicu a v lepsej restauracii by za
Vami poslali vyhadzovaca .... Ten vyhadzovac je tram preto, lebo ludia si
chcu pri jedle prijemne posediet a nepocuvat sproste slova napriklad.
Jednoducho, ak pridete do nejakej skupiny, bud sa prisposobite tej skupine,
 alebo Vas neprijme. Predpokladam, ze v tejto konferencii je viac ludi,
ktori tieto slova pri pisomnom prejave nepovazuju za nevyhnutne prezentovat.
(priznam sa, ked sa mi zlomil pedal na horskom bicykli v terene a ja som
dopadol na hornu trubku ramu, moje prve slovo po prebrani bolo -
nepublikovatelne v tejto konferencii :-) (druhe slovo bolo : prepac XXXXX,
venovane slecne, ktora nadomnou stala :-)
> V tramvaji taky nikoho nevyhodej za to ze rek DO PR***E. Tak co to nekoho
> s**e tady.
tato konferencia nie je tramvaj.
BTW: ono aj to, ze cloveka za hlucne vyslovovane oplzle slova nevyhodia
z elektricky, je urcitym priznakom sucasnej spolocnosti. Akademicka poda ma
urcite pravidla a pokial ste na jej pode a chcete pozivat jej urcite vyhody,
(trebars aj bezplatny pristup do Inet-u) musite prijat aj jej pravidla. Ako
student mate pravo navrhnut terabars aj zmeny pravidiel, ale obavam sa, ze
by Vam navrh, aby sa v ramci vyuky a diskusii na univerzite mohli slobodne
pouzivat sproste slova nepresiel...
> Prej s hvezdickama je to povoleny. Pekny pokrytectvi.
> Kdyz napisu s*re, kazdej vi ze to neni sure, sire, sare, ale presne to jedno
> slovo.
Pokrytectvo by som definoval inak...
Niekedy je nutne povedat sproste slovo, aby si clovek ulavil, alebo kvoli
vtipu ( peknu o tom napisal pan K.Capek o rozdiele medzi zenskym a muzskym
humorom - ale to sem nepatri )  Hviezdicky znamenaju, ze toto slovo patri do
daneho textu, ale je pouzite iba preto, lebo bez neho by dana sprava
startila zmysel ( je to taky slepy naboj pri rekonstrukcii )
> Lidi ktery hlidaj co smim rikat a co ne uz tu jednou byli a me s**e ze se
> vo to nekdo snazi znova.
Kazda spolocnost musi mat urcite pravidla a VSETCI jej prislucnici sa musia
podielat na ich dodrziavani. Inak by sa niekto mohol jedneho dna rozhodnut
ze si chce zastrielat na zive terce na Prikopech a nik mu do toho nebude
hovorit, ci sa to smie alebo nie.
Sproste slovo (ak ma zostat sproste,) je urcitou formou nasilia voci osobe
na ktoru je aplikovane a je vyrazom toho, ze clovek, ktory ho pouziva NIE JE
SCHOPNY SITUACIU v ktorej sa ocitol RIESIT NORMALNYMI PROSTRIEDKAMI. Preto
siaha po nasili, hoci LEN slovnom.
> takze cekam dalsi zhavou diskusi.
Ak bolo sproste slovo pouzite na nepatricnom mieste - vkonferencii kde nie
je zvykom, moze sa moderator rozhodnut,ze dany subsriber nebude dalej v
konferencii . ak niekto ako STUDENT a teda aj REPREZENTANT skoly pouzil
sproste slovo, tam kde to nie je zvykom, ma skola pravo povedat svojmu
REPREZENTANTOVI, aby "kopal za iny klub".
> Milos Kleint

toto som nedokazal identifikovat
   Juraj Panko
sysadmin  UVT TU KE