Dalsi Za***ny omezovani svobod na Internetu

Radim Bartos rbartos at cs.du.edu
Mon Nov 21 19:05:10 CET 1994

> Plne souhlasim, takovi mezi nas nepatri! Za studenty rikam rozhodne NE!
> (Myslim to smrtelne vazne) Jestli si chcete brat priklad z Ameriky a psat za
> kazdynm slovem "fak ju", tak muzete, ale internet slouzi pro akademicke
> ucely a ne pro pubertaky, co dokazujou jak jsou dobri, kdyz si hrajou na
> Americany!

Nevydrzel jsem to a musim si take pichnout do vosiho hnizda:

- co se tyce frekvence sprostych slov tak americti studenti jsou naprosti
  bridilove ve srovnani s ceskymi

- obsah a nikoli forma sdeleni je podstatna. Ja asi nebudu trpet nespavosti
  protoze jsem si dnes precetl sproste slovo. Uznavam, ze jsou veci, ktere
  mohou byt urazlive pro urcite skupiny lidi (a ted nemyslim jen sprosta slova).
  V takovem pripade byva dobrym zvykem na zacatek prispevku proste napsat:
  Obsahuje to-a-to. Kdyz se Vam to nelibi nectete dal. Pokud se nemylim tak
  svoboda projevu je garantovana ustavou.

- forma vypovida neco o pisateli (a ne o instituci pro kterou pracuje  nebo
  kde studuje)

- asi nema smysl zavedet pokrytectvi s vyteckovanymi slovy, kde stejne kazdy
  vi o co se jedna

- zakazy a pronasledovanim se nic nevyresi. Kazdy sam v sobe by mel mit
  pojistku, ktera mu zabrani delat veci, ktere jsou urazlive pro ostatni.
  Ja sam bych asi sproste slovo v mailu nebo news nikdy nepouzil, ale pokud
  jinym nevadi jakym zpusobem se prezentuji tak je to asi jejich vec.

--

Radim