Internet X modem X notebook ???

Petr Herman herman at dec51.lf2.cuni.cz
Tue Nov 22 12:05:13 CET 1994

> zapojenim. Z notebooku vede specialni 9pin RS232. Mam kabel s redukci
> na standartni 9pin i 25pin RS232. Modem ma taky normalni 25pin RS232.
> Kdyz vsechno propojim, pocitac stale nevi, ze tam ma vubec nejaky modem.
> Zjistill jsem ,ze ta specialni redukce Quaderna ma pruchozich ale jen
> 6 dratu z deviti. A ted otazka
> Muze normalni externi modem pracovat i pres 9pin RS232 nebo musi mit
> 25pinu na obou stranach?

Seriovy konektor 25 pinu na PC je "podfuk" - ma zpravidla zapojenych stejny
pocet dratu jako 9 -pinovy (protective ground nepocitam - na 9-ti pinovych
konektorech neni signal Prot.ground pripojen.).
    Ty signaly, u kterych neni ve druhem sloupci uvedena zkratka, zkra'tka
u beznych PC seriovych karet nejsou k disposici
(a take to bezne modemy nepotrebuji):

Rozlozeni signalu na RS-232C na konektoru Canon 25

                              Data signal    Control        Timing
                              from           signal from    signal from   CCITT
Pin     Function              DCE   DTE      DCE   DTE      DCE   DTE     Equiv.
---     --------              ---------      ---------      ---------     -----
1       Protective ground      .     .        .     .        .     .      101
2  TX   Transmitted data       .     x        .     .        .     .      103
3  RX   Received data          x     .        .     .        .     .      104
4  RTS  Request to send        .     .        .     x        .     .      105
5  CTS  Clear to send          .     .        x     .        .     .      106
6  DSR  Data set ready         .     .        x     .        .     .      107
7  GND  Signal ground          .     .        .     .        .     .      102
8  CD   Carrier detect         .     .        x     .        .     .      109
9       Reserved
10      Reserved
11      Unassigned
12      Secondary carrier      .     .        x     .        .     .      122
        detect
13      Secondary clear        .     .        x     .        .     .      121
        to send
14      Secondary              .     x        .     .        .     .      118
        transmitted data
15      Transmission signal    .     .        .     .        x     .      114
        element timing
16      Secondary              x     .        .     .        .     .      119
        received data
17      Receiver signal        .     .        .     .        x     .      115
        element timing
18      Unassigned
19      Secondary request      .     .        .     x        .     .      120
20 DTR  Data terminal ready    .     .        .     x        .     .    108.2
21      Signal quality         .     .        x     .        .     .      110
        detector
22 RI   Ring indicator         .     .        x     .        .     .      125
23      Data signal            .     .        x     x        .     .  111/112
        rate selector
24      Transmit signal        .     .        .     .        .     x      113
        element timing
25      Secondary clear        .     .        x     .        .     .
        to send

Takze podle mych zkusenosti nehraje zadnou roli, je-li modem zapojeny
pres 25-pinovy nebo 9-pinovy konektor.

> Jestlize staci 9pinu, staci i tech mych sest?

To je otazka. Jake to jsou?

> Muze mi nekdo posla, prosim schema zapojeni modemu na 9pinu?

                 kabel
Redukce Canon 9F -------> 25M
               v           v
            pocitac      modem

25F znamena 25 pinu samice, 9F je samice 9 pinu, 25M je samec 25 pinu.

Signal   9 F  25 M
------   ---  ----
RI       9     22
GND      5     7
TX       3     2
RX       2     3
RTS      7     4
CD       1     8
CTC      8     5
DSR      6     6
DTR      4     20

** Na 9-ti pinovych konektorech neni signal Prot.ground pripojen.

> (myslim, ktere draty modem potrebuje a ktere ne; udelal bych si
> sam redukci. Nevim jestli je treba Ring Indicator (RI) dulezity
> nebo ne atd.)

RI neni dulezity, pokud nepozadujete, aby pocitac s modemem automaticky
reagoval, kdyz Vas nekdo bude pres modem volat - tj. pokud spojeni
navazujete vzdy Vy a nehodlate z Vaseho notebooku delat BBS-ku,
coz asi nehrozi :-)

> Dekuji predem za jakoukoliv informaci.

> Tomas Najman, Wellington, NZ

Kablik na propojeni s jinym PC (seriove) by mel na obou koncich samicky.

> 	Vidim to spis na ten drat. Z skuste tu propojku jeste jednou
> promerit a zrejme zjistite, ze jsou propojeny piny 2 a 3, a obracene. Pro
> modem musi byt 2 - 2 a 3 - 3.

To je chyba. Vzhledem k tomu, ze pan Najman ma na jedne strane kabelu
9-dirkovou samicku a na druhe 25-pinoveho samecka, je naopak nutne,
aby byly propojeny piny 2-3 a 3-2 - viz vyse.

> 						Honza Kostal

Petr Herman