Nove napady, was: RE: Stare tema

Jan Schmidt schmidt at cs.felk.cvut.cz
Mon Nov 28 14:24:02 CET 1994

> Udaje, ktere by mohly
> prozradit identitu autoru, jsem umyslne vynechal; o to mi ted nejde.

EDO VZPAMATUJ SE!! tomu rikas anonymita?

> Lost in Time je univerzalni, kazdy si uzije sve.
> LiT je mud s nekolika casovymi "vrstvami" (momentalne zatim 2 ). V prvni
> vrstve je klasicky svet fantasy s jeho meci kouzly atd. Lze vsak projit
> nejakou branou ( jak to uz je nepodstatne ) do dalsi vrstvy, ktera je moje

> Preliti strelnych zbrani do fantasy vrstvy se
> nebojim, protoze patrony do Smith & Wessona se nekde na hrade koupi tezko,
> takze zbran bude nepouzitelna po 6 vystrelech.

No a ted mi to vlastne dochazi! Ja tady mam diplomanta, ktery dela jednak
na ontologiich nejakych takovych systemu, jednak na otazkach distribuce
(smerem ke groupware a tak), a tady mi unika vyznamny pramen! On by se
treba mohl z toho spichnout system pro distribuovanou administraci a co ja vim
vsechno jeste.

Jak moc je to objektovy?
Jaky jsou uplne nejzakladnejsi pojmy?
Ma to nejaky rozumny protokol?
Je na to RFC?
Kde se to sezene (ne ke hrani, k analyze)?

No to je peknej prusvih! Vzdyt by to mohla komis otloukat o hlavu diplomantovi
a me taky! (A to myslim vazne) A co by tomu jezismarja rekli
danovy poplatnici! :-)))

> Nezkousejte to radsi, prestanete milovat, spat a bavit se s lidma a vyletite
> ze skoly.

Kdyby ta citace byla uplna, mohl jsem ten vyrok citovat jinde, on je to totiz
skutecny problem...

> Dovedete si predstavit, co to pro nektere znamena killnou treba takovou Arwen

To je prave to vecne ohledavani tabu nasi doby... Ja bych to skoro bral
jako "vypadnuti ze hry", protoze neco takoveho by JRRT ani nenapadlo.
A ted by me fakt zajimalo jako teoreticka otazka HCI (Human-Computer
Interaction), jak by na to mel system reagovat. Take vypadnout ze hry,
proste skoncit, nebo v ni pokracovat, a treba zavolat E. the Cave Troll :-))
(a dal uz to znate...):-(((

Ono uz tech vice vrstev je zajimavej napad, ja myslim, ze to je prima
paralela s Guhovymi "mikroteoriemi", kde by "brany" zastavaly ulohu
jeho "lifting functions" (to jsou takove funkce, ktere prenesou kalasnikov
z vrstvy, pardon, mikroteorie 1994 do mikroteorie 1625). Zajimavy.
Ta prace mimochodem vzbudila mohutny a kontroverzni ohlas...

Mozna, ze by to zajimalo tu smecku znalostnich reprezentantu a umelych
inteligentu z vedlejsi katedry. Az si o tom prectu zakladni veci, abych
nevypadal jako blb, tak bych ty hochy mozna vyhledal. Edo, nemas trochu
lepsi smerniky?

Ja jsem vzdycky rikal, ze Internet je dobrodruzstvi na stole, a vida, zase
je o cem premejslet.

Diky!! Honza Schmidt
Katedra pocitacu FEL CVUT