Zkusenosti s placenim sluzeb CompuServe

Ing. Martin Molhanec MOLHANEC at feld.cvut.cz
Thu Oct 27 10:22:21 CET 1994

> Pokud si mohu dovolit male hodnoceni, tak ja jsem zrusil sve konto na CS
> po nekolika mesicich pouzivani. Ocekaval jsem od toho pristup k technickemu
> supportu (treba Novellu). Dnes ale kazda poradna firma ma FTP a WWW server,
> ktere jsou zadarmo, a tak mam pocit, ze se to nevyplati. Jiny priklad:
> zkousel jsem jejich rezervacni system na letenky a nejnizsi cena kterou
> jsem nasel byla o vic jak 200 dolaru vyssi nez co dostanu v cestovni
> kancelari. Osobne nevidim duvod proc pouzivat CS pokud clovek ma pristup
> k internetu.
> --

    Bohuzel jsou tri duvody:

    1) Nektere soubory jsou dostupne jenom na CISu. Jsou sice PD
       ale je v nich klausule o tom, ze mohou byt umisteny jenom na
       CIS. Takze volne na BBSkach nebo Inetu se najdou spis nahodou.

    2) Na CIS je mnoho mensich firem, ktere zatim na Inetu nejsou.
       Asi se jim zatim Inet primo provozovat nevyplati. Jejich SW se
       sice siri z CIS na BBSky a Inet, ale na CIS je nejdrive.

    3) Mnohe firmy chteji aby jejich beta testeri meli konto na CIS.
       Je to proste jedna z podminek zadosti o beta testing.

    Jinak pochopitelne souhlasim, stale vice firem se stava soucasti
Inetu a tim se pochopitelne pro nas ( lidi od pocitacu ) zajimavost
CIS snizuje.

    Jenom bych nerekl, ze Inet je zadarmo ! Na skolach "ano", ale
ostatni si ho musi zaplatit. Cili je nutny posuzovat celkove naklady,
nejen za sluzby, ale i za spojeni.

    Ahoj Martin

*  Ing. Martin Molhanec            voice: (+42 2) 2435 2118          *
*            Czech Technical University in Prague                    *
*  Faculty of Electrotechnics      fax:   (+42 2) 311 7498           *
*  Department of Electrotechnology Internet: molhanec at feld.cvut.cz   *
*  Technicka 2                     Bitnet:   molhanec at csearn         *
*  166 27  PRAHA 6, Dejvice        Fidonet:  2:420/12.102            *
*                  C Z E C H   R E P U B L I C                       *