help

Honza Kostal jenik at feld.cvut.cz
Tue Sep 20 19:03:15 CEST 1994

On Tue, 20 Sep 1994 schmidt at cs.felk.cvut.cz wrote:

Dobry den,

> problem telnetu v narodnich abecedach je bohuzel trochu slozitejsi.
> Neni to jen otazka telnetu (NCSA Telnet pro PC je 8-mi bitovy,
> je treba jen nahrat do VGA spravnou abecedu), ale take kodu
> a transportniho prostredi.
>
> Kod muze byt ruzny:
> Kamenicky (PC a nic jineho)
> PC Latin2 (dtto)
> ISO Latin2 (tez ISO 8859-2) (noveji na vsech UNIXech, urcite v OSF/1)
> Windows EE
> KOI8 CS (kdysi na SMEP-kach)
> atd.

> [...]

	No, ono to s tim transportem neni az tak hrozive, otevreny TCP
spoj je samozrejme plne transparentni, ke zkomoleni muze dojit pouze ne
jednom (nebo obou :-) konci. Co se tyce konce na PC, nemel by byt
problem, jsou dostupne telnety plne pruchozi pro osmibitove znaky, a
otazka kodu je otazka pouziteho ovladace klavesnice/obrazovky. Horsi uz
je to s koncem na UNIXu, ale i tam (na novejsich systemech) to obvykle
spravi vhodne stty. Mam i pozitivni zkusenosti s prenosem souboru pres
telnetove spojeni pomoci ZMODEMu a podobne.
	Jina otazka je ovsem ceske trideni a podobne, tam, pokud je
podporovano, obvykle vyzaduje ISO-LATIN2.

---
						Honza Kostal
						jenik at feld.cvut.cz
                                                FIDO: 2:420/12