IP adresa a Inet

Petr Rehor REHO at decros.cz
Fri Apr 14 07:37:59 CEST 1995

> Jelikoz pan Barta ma mailbox na Novellu, tak nejspis sedi za lokalnim
> ethernetovem segmentu za novellskym serverem, ktery zaroven funguje
> jako IP router.
>
> Jsou-li me drze predpoklady splneny (plus dalsi predpoklady, jichz si
> nejsem vedom), tak jako gateway musi byt nastavena jedna z karet toho
> serveru, jinak to proste neodroutuje.
>
> Ale plati to obecne pro jakykoliv router?

To neni otazka routeru, ale stanice. Stanice zna svoji IP adresu a
masku site. Pokud ma poslat paket mimo svoji sit musi ji predat
smerovaci ve sve siti. Adresu alespon jednoho smerovace musi znat
(adresy ostatnich smerovacu ve sve siti se od nej jiz dozvi). Pokud
si jako Gateway nastavite IP adresu mimo svoji lokalni sit, tak vase
stanice nedokaze odeslat pakety mimo ni.

Nevylucuju, ze existuje implementace TCP/IP pro stanici, ktera se
adresy smerovacu dokaze naucit z provozu v siti, ale jeste jsem se s
tim nesetkal.

Petr Rehor   (rehor at decros.cz)