Zjisteni IP adresy

Hynek Bures cd2bcg16 at muni.cz
Wed Apr 19 09:11:21 CEST 1995

> Jeho IP nezavisi na miste odkud se pripoji ani na karte PCMCIA, ale
> na souboru v procesu BOOTP a v tabulkach Hosts (asi na UNIXU). Musis
> se zeptat administratora na volne IP a potom ho primo napises do
> konfiguracnich programu. To bude asi nejjednodussi. Nebo musi
> administrator dopsat do procesu BOOTP jeho hardwarove cislo karty a
> odpovidajici IP.
>
> Cau
Osobne se mi zda myslenka "kdekoliv na fakulte kam prijde." dost silena.
Nevim, jakou topologii ma da dane fakulte sit a jak je velika, ale
1. nutno udrzovat nekolik bootp serveru konzistentnich (i PCMCIA karta se
   muze pokazit :-])
2. pokud by se tam takhle pohybovalo vice notebooku, vyplaca se tim STRASNE
   mnozstvi IP adres! BTW a co by mel o takovem pocitaci hlasit DNS?
3. to uz zde bylo zmineno v nejakem predchozim prispevku: takovyto system
   muze byt ohromna dira do bezpecnosti a neni uadministrovatelny!

Osobne si dokazu predstavit, ze by neco takoveho chtel treba nekdo jako dekan
-- ma svuj notebook, ktery nosi vsude s sebou a chce se logovat (mailovat
...) bud ze sve  pracovny nebo z dekanatu... Pak to je rozumne, ale ne
KDEKOLI!!!

Zdravi

                                                              Hynek (cd2bcg16)

| Hynek Bures                       | Institute of Computer Science,       |
| system administrator              | Masaryk University                   |
| Phone: +42 5 41321237 ext 281     | Buresova 20                          |
| Fax:   +42 5 41212747             | 602 00 Brno                          |
| E-mail: cd2bcg16 at ics.muni.cz      | Czech Republic                       |
| WWW: http://www.muni.cz/~cd2bcg16 |                                      |