logovani na ftp.vse.cz

Hynek Med xmedh02 at manes.vse.cz
Wed Aug 16 19:32:24 CEST 1995

On 16 Aug 1995 KOVARK at ceu.cz wrote:

> Ahoj all,
>   chtel bych se zeptat, jestli nekdo nevite jak nastavit ftp abych
>   se mohl dostat na ftp.vse.cz. Kdyz se tam prihlasuji tak mi
>   to hlasi ze si nemuzou vymenit pocitace naky adresy, ci neco
>   podobneho. Nekomu to tady funguje, nekomu ne.

Problem je, ze ftp.vse.cz (a spousta jinych sluzeb nejen na VSE) vyzaduje
registraci pocitace v ARPA, tedy musi mit vlastni domenove jmeno, a ne jen
IP adresu. (Zkus si z toho pocitace telnet na nejaky Unix, a pokud sam
sebe ofingerujes a budes tam mit, ze jsi nalogovan z 147.56.34.12
(priklad), je to spatne, spravne je neco jako pc-32.ceu.cz.) Kratkodobym
resenim je delat ftp na VSE z nejakeho pocitace s domenovym jmenem (treba
vas Unix), dlouhodobym je presvedcit vaseho spravce site, aby dal PCckam
domenova jmena..

Hynek

Hynek Med, xmedh02 at manes.vse.cz