news:// cz.net vs. cz.listserv.net

Petr Kolar PETR.KOLAR at vslib.cz
Fri Aug 18 17:46:19 CEST 1995

Martin.Postulka at cerge.cuni.cz:
> Cetl jsem prispevek Petra Kolare o jednosmernem a obousmernem spojeni
> s mailing listy, uvazoval jsem, ze bych podle jeho rady odebiral newsy
> misto emailu, ale pri prohlizeni skupin me zarazila jedna vec.
>
> Krome jim inzerovane cz.listserv.net existuje (uz) taky cz.net s podobnym,
> ne identickym, obsahem. Srovnaval jsem to a nasel jsem v kazde par prispevku,
> ktere se nevyskytuji u protejsku. Vysvetluji si to tim, ze kazdy si zvykl
> prispivat jinam. Nejsem si jist, jestli aspon jedna ze skupin ma obousmerne
> spojeni do mailing listu, nebyl jsem schopen to zkontrolovat.
> [...]
.... atd.

   Opravdu se jedna o provizorium. cz.net je skupina, do ktere prichazeji
prispevky z net at cs.felk.cvut.cz pres gateway umistenou na uzlu vslib.cz.
Opacnym smerem (tj z newsu do net at cs...) se prispevky neposilaji. Tato
skupina mi slouzila pouze pro testovani a nikdy jsem nevyslal prikaz na jeji
zrizeni (cili mela byt pouze na servru news.vslib.cz), nicmene nekteri
spravci si ji zridili z vlastni iniciativy.

   cz.listserv.* cili i cz.listserv.net jsou skupiny, do kterych se prispevky
zasilaji ze stejnojmennych mailing listu na listserv at cs.felk.cvut.cz pres
gateway na felk.cvut.cz. Tato gateway je (pokud je mi znamo) dosud take
jednosmerna. Podle predbezne domluvy s Michalem Melounem (doufam, ze se
jednalo opravdu o domluvu a nikoli jen o me prani) v okamziku, kdy zacne na
felk fungovat obousmerna gateway budou tyto skupiny prejmenovany. Pro
cz.listserv.net jsem navrhoval nazev cz.net.internet.

   A jeste jedna smutna zprava: na news.vslib.cz nevydrzel horka disk s newsy.
Server je proto mimo provoz a gateway se (pevne doufam, ze uz dnes) prenese
na novy server csnews.vslib.cz kde budou pouze skupiny cz.* a sk.*.

                                                     Zdravi
I Petr Kolar          Department of Computer Science    Addr: Halkova 6    I
I +42-48-5227-374     Technical University of Liberec   461 17 Liberec     I
I fax: +42-48-27397   E-mail: Petr.Kolar at vslib.cz       Czech Republic     I