NEWS vs. LISTSRV a trocha filosofie (was Re: news:// cz.net vs. cz.listserv.net) cz.listserv.net)

Petr Skoda skoda at pleione.asu.cas.cz
Wed Aug 23 14:13:21 CEST 1995

On Mon, 21 Aug 1995, Martin Krejci wrote:

> Myslim si ale, ze news je lepsi platforma pro sireni konferenci a az
> budou mit skoro vsichni IP pripojeni za rozumny peniz (vcetne
> telefonnich poplatku pri dial-up pristupu), budou vsichni vyuzivat
> news a mailing listy zustanou jen pro fajnsmekry a pro specialni
> ucely. Proto vitam propojovani mailing listu a news.

Kdyz uz tu diskutujeme otazku news atd dovolte mi nekolik pripominek:

Mail-list je hezky, kdyz je mira prispevku relativne nizka a da se precist
cely - casto se tam dozvite i jine zajimavosti ( i kdyz off-topic) ale
hodi se. Jakmile ale vzroste mnozstvi zprav za den tak na 50 , zacinate
mit stihoman, ze je tam neco duleziteho a vy to musite preskocit, nebo to
proste ctete a stravite nekolik hodin kazdy den jen ctenim mail-listu (
protoze jich samozrejme odebirate aspon 5 - typicky napr uzivatel linuxu
napojeneho do Internetu musi sledovat net-l, linux, munix-l, vetsinou
pise v TeXu, takze cstex, nejake specializovane konference pro jeho obor)

Jakmile vzroste mira prispevku na radove stovky je nutno prejit na NEWS,
ktere jsou jednak mnohem vice uzce zamereny (napr. comp.sys.sun.hardware )
a vy si MUSITE VYBRAT jen to nejzajimavejsi a zbytek proste ignorujete s
vedomim, ze vsechno se stihnout neda. Napr. ja jsem kdysi odebiral (skoro
od zrodu) pine-info a lynx-dev ,kam jsem obcas i prispel. Jakmile se ale
o pine i lynx zacalo zajimat moc lidi (a vsichni psali) zacalo byt neunosne
to cist. Lynx jsem vypustil uplne jakmile se objevil WWW boom (Mosaic2.0,
Netscape ..), pine obcas prolistuju v comp.mail.pine a z tech zhruba
100-500 zprav za jeden feed me zaujme podle subjektu tak 20.
Naopak peclive ctu vse *.sun.* .

Vyse recenym uzce subjektivnim tlachanim jsem chtel rici:
Nikoho neomezujte soude podle sebe a pokud to technicke moznosti dovoli,
propojte vsechny mail-listy do news OBOUSMERNE (aby clovek nemusel koukat
do obojiho, co se kde lisi - podle Murphy-Cimrmanova zakona je urcite
kratky prispevek, ktery vam usetri pul roku vyvoje ci zlobeni a obehavani
firem (a popr. zlobeni se nad jejich neznalostmi problematiky ) v
konferenci, kterou a) uz nectete, protoze se domnivate, ze uz tam nic
podstaneho nebude b) jeste nectete prestoze jste o tom uvazovali, ale
vsechno se neda stihnout  c) nemeli jste momentalne cas precist a nez
jste
se k tomu dostali, byla z narvaneho disku vymazana aby udelala misto dalsim
1000 prispevkum bezbreheho tlachani (jako je tento ;-)))

Proto nechte 2-way gatewaye news-maillist pokud mozno vsude at si kazdy
vybere vhodnou metodu.

Nez rozpalite flame-war na vyse recene, zkuste si promyslet optimalni
metodu jak:
1)" byt in"
2) mit cas na odbornou praci
3) rychle vyhmatnout opravdu pro vas zajimave veci
4) rychle se vyznat v jiz ulozene poste (uz jsem to nekde urcite cetl,
ale kde ?????? )

Zkuste navrhnout nejake strategie, popr zkusenosti jak zvladat tu dnesni
informacni zaplavu (procmail, WAIS, WWW, ...... )
Pouziva nekdo treba WAIS-indexer na svoji doslou postu ?, jak trebe
ukladate zajimave veci z ruznych konferenci - podle subjektu, nazvu
konference .... ?

(Pisu si 10 trestnych bodu za ukecanost ;-)

*  Petr Skoda                         Tel   : (0204) 85201, l. 361      *
*  Stelarni oddeleni                          (0204) 857361, 857136     *
*  Astronomicky ustav AVCR            Fax   : (02)   881611             *
*  251 65 Ondrejov                    e-mail: skoda at sunstel.asu.cas.cz  *
*  Ceska republika                            aststel at csearn.bitnet     *