NEWS vs. LISTSRV a trocha filosofie (was Re: news:// cz.

Martin.Postulka at cerge.cuni.cz Martin.Postulka at cerge.cuni.cz
Wed Aug 23 20:49:59 CEST 1995

>Ty prispevky mam automaticky tridene podle konferenci a z techto boxu zase
>ta zlata zrnka informaci presouvam do dalsich ted uz snad 100 mailboxu
>podle tematu, osobni korespondence atd. Tudle zaplavu tezko zvlada sebelepsi
>trideni.

>Pritom by skutecne stacilo, kdyby vsechno bylo zaroven ve forme news pro
>aktualni cteni a prispivani a zaroven ve forme archivu na WWW serveru, kde
>bych mohl treba cely rok prohledavat na klicova slova pres WAIS.

Ctu prichozi postu prubezne a netridenou, abych to mel z krku :-| ,chodi
toho mezi 25 a 75 denne (syslog za posledni tyden). Dost mazu, ale - verny
svemu vetesnickemu pudu - hodne schovavam na horsi casy. Tridim do folderu
a subfolderu v dxmailu, coz odpovida adresarum a podadresarum. Obcas mi vadi,
ze nelze zpravu zaradit do vice kategorii (bud to nejde, nebo jsem neprisel
na to, jak udelat link).

Uz jsem parkrat vyuzil existujici archivy konferenci, ale nepodarilo se mi
to delat prilis efektivne, tak radsi veci, co me zajimaji nebo by mohly byt
uzitecne, skladuju. Pri hledani jsem musel zapojit bud pamet nebo duvtip
nebo oboji :-(, abych se prokousal k prispevku, ktery jsem mel na mysli,
protoze pochopitelne cil dotazu mohl byt treba "neco o manualu k HTML",
"napsal to 'jaksejenjmenuje'" a jeste klika, kdyz aspon je jasne, jestli
to bylo ve www-l, win-l nebo v netu.

Krome klasifikace prispevku, jsem mel v planu delat si urcitou sumarizaci
plus svuj komentar k prispevkum, respektive jejich retizkum, ale zatim jsem
se k tomu neodhodlal a s cim clovek hodla zacit, jen co bude vic casu, ...
Nevim vlastne, jak jsem si to predstavoval, mozna transformace do pavuciny ;-)
mozna indexace (o ktere nevim, co by prinesla)

Ze zkusenosti bych rekl, ze ta klasifikace je dost dulezita, ale pouhe trideni
do folderu ma sve meze. Casem pocet prispevku stejne naroste a porad zjemnovat
trideni je taky otrava, navic pak clovek vaha "kam s nim?". Uz se mi taky stalo,
ze jsem jako fretka prolezal vsechny foldery, nez jsem neco nasel, a cim dal
vic jsem se bal, ze jsem to omylem smazal.

Souviselo to s tim, ze odesilatel byl skryt pod sifrou, a ja ho znal jmenem a
subject byl Re: na neco uplne nesouvisejiciho. Obcas se snizuju i k tomu,
ze prichozi zpravu oedituju i v policku Subject a From, abych je v prehledu
dostal nazorneji, ale delam to strasne nerad (ta autenticnost je fuc :-)

Chybi mi nejaky nastroj k nastaveni individualni expirace zprav. Zatim
to castecne resim tridenim, ale melo by to byt nezavisle kriterium. Umi to
snad nejaky soft?

Taky me napada, a nejsem si jist, jestli uz jsem to nekomu nerikal, nebo
jestli to nekdo nerikal me, ze by neskodilo vstrebat nejake knihovnicke minimum.
Mimochodem, my tady mame v knihovne sice hezky holky, ale jak to zaridit,
kdyz za nimi clovek prijde, aby si nemyslely, ze to je kvuli tomu, ze jsou
hezky? A kdyz uz by si to myslely, jak taktne zatajit pravy stav veci? :-))
A krome toho neni cas.

Martin Postulka

P.S. pro pratele me rodiny, s temi knihovnicemi je to jen pro pobaveni publika.