Caste vypadky site ATM po Praze

Jan Prikryl prikryl at uni-paderborn.de
Thu Aug 24 09:18:50 CEST 1995

> Date: Thu, 24 Aug 1995 08:31:06 MET-2DST
> From: kubicek at praha1.ff.cuni.cz (Petr Kubicek)
> Subject: Caste vypadky site ATM po Praze
> To: net at vax.felk.cvut.cz (Net-FELK Konference)
          ^^^^^^^^^^^^^^^^
	  (cs.felk.cvut.cz by bylo lepsi)

> dnes rano jsem opet prisel do skoly a ATM cast PASNETu ztraci spojeni.
> Tyhle kratkodobe (minuty az hodina) vypadky se opakuji od zavedeni ATM a pro
> nas jsou ted navic o to tragictejsi, ze jsme prisli o pevnou linku primo do
> Dejvic (z FF UK). Mate nekdo podobnou zkusenost nebo je to jen problem UK ci
> ATM routeru na RUK.

Je to globalni problem ATM, aspon co si pamatuji. Na Karlove namesti
to padalo (pada?) taky, nebylo to zase ale az tak casto. Osobne by mne
zajimalo, proc se to deje a kdo se zabyva tim, aby se ten problem
odstranil ... myslim, ze ta optika jede uz dost dlouho na to, aby mela
sve detske problemy davno za sebou.

Na druhou stranu: tady na univerzite je paterni sit, propojujici
vykonne stroje, postavena na FDDI. Dokud bezi, je to fajn, ale spojeni
pada nektere dny skoro kazdou hodinu tak na pet minut. Vetsinou je to
problem nejakeho computeru (presne podle Murphyho v 90% pripadu jde o
mailovou branu, ktere jste prave poslali dost dulezitou postu).

Vzpominam si, ze v Praze se dost casto (mozna, ze ted vsude na ATM)
pouzivaly routery firmy CISCO, o kterych jsem uz od tri ruznych
znamych slysel, ze spoluprace s ATM rozhodne neni jejich silna stranka
(posledni rozhovor na toto tema jsem mel na zacatku prazdnin). Pokud
tedy jede ATM pres ne, mohou byt problemy zpusobeny timhle hardwarem,
pokud me vsichni netahali za nos. Mimochodem, ma nekdo opacne
zkusenosti?  Rad je uslysim, stale mam CISCO zafixovano jako
spickoveho vyrobce routeru a tohle mi k tomu nejak nepasuje.

Honza Prikryl

   Jan Prikryl                         honzo on IRC
   postgraduate guest student          E-mail:
   FB17 (Informatics & Mathematics)        <prikryl at uni-paderborn.de>
   Paderborn University, Germany           <prikryl at sgi.felk.cvut.cz>