Informacie

GASPAROVIC MARTIN martin at softip.sk
Thu Aug 24 10:25:09 CEST 1995

To bol len priklad jednej skupiny !
                   ^^^^^^

        K archivacii.
Myslim ze by mali existovat firmy ktore by ponukali sluzby orientovane na
vystrizkovu sluzbu a archivy vobec. Nieco ako elektronicke kniznice roznych
zdrojov informacii. Zakaznik by mohol napr. specifikovat svoj "digest", oblasti
archivu o ktore ma zaujem a pod.
        V sucasnosti je idealna doba na start. Je tu Internet, onedlho zacne
Microsoft Network a IBM Global Network (Lotus Notes). Na tieto sluzby je velka
reklama = bude vela novych zakaznikov. Tak kde su tie firmy !?

        K triedeniu.
Triedenim  textovych udajov sa napriklad zaobera firma VERITY ktora predava
licencie na jej system pojmoveho vyhladavania a ukladania udajov.
Mal som moznost napr. vidiet niektore produkty od firmy TOVEK ktora ma tuto
licenciu (dalej napr, Lotus Notes ). Preto si myslim ze akekolvek mnozstvo
informacii je mozne rozumne ulozit, triedit a sucasne v nich vyhladavat
pozadovanu informaciu. Len je to dost drahe pre firmu ktora sa primarne zaobera
niecim inym.

                                        Martin Gasparovic

P.S.: Na uspechy nekomercneho snazenia uz davno neverim.