NEWS vs. LISTSRV a trocha filosofie

Richard Drutarovsky drutarov at ccduck.ke.sanet.sk
Thu Aug 24 11:39:31 CEST 1995

>         V roznych priruckach o internete je odporucane vytvorit si vlastne
>      rules-pravidla na triedenie, pripadne vymazavanie posty. Umoznuje to
>      napr. elm ale aj klient k cc:mail-u (moj pripad).

> Zkuste navrhnout nejake strategie, popr zkusenosti jak zvladat tu dnesni
> informacni zaplavu (procmail, WAIS, WWW, ...... )
> Pouziva nekdo treba WAIS-indexer na svoji doslou postu ?, jak trebe
> ukladate zajimave veci z ruznych konferenci - podle subjektu, nazvu
> konference .... ?

Moj prispevok nebude tak filozoficky, ani vseobecny ako predchadzajuce. Na
gopher servri gopher.ke.sanet.sk je "Archiv vybranych diskusnych skupin" v
ktorom su archivovane prispevky niektorych diskusnych konferencii (okrem
inych aj tejto). Ak sa na tento archiv pozeram cez vhodneho WWW klienta,
ukazuje mi dokonca aj to, co som uz cital a co nie. Nevyhoda je v mensej
pruznosti, ak chcem na prispevok reagovat (a v pripade tohto konkretneho
archivu aj to, ze je trosku "od ruky").

Aj toto je teda jedna z ciest, ako sledovat dianie v diskusnych
konferenciach bez stresu, ze vo svojej schranke prehliadnem nejaku dolezitu
postu kvoli tomu, ze je preplnena prispevkami z konferencii, do doby pokial
dojde k ich rozumnemu prepojeniu z NEWS.

Zareagujem este na jeden neprijemny jav, ktory sa v poslednej dobe rozmaha v
diskusnych konferenciach. Ide o posielanie toho isteho prispevku do
viacerycj konferencii. Je velmi neprijemne, ked najdem ten isty prispevok vo
svojej schranke trikrat vzdy v inej konferencii. Vacsinou su to prispevky
typu "mam to a to a mam s tym takyto problem, pomozte" alebo "kupte
si....(pravdaze nie je to povedane takto otvorene)". Aj toto suvisi s
informacnou exploziou. Tak ako sa na jednej strane obavame, aby nam neuslo
nic z toho co napisali ini, na druhej strane chceme aby si prispevky, ktore
posielame do konferencii precitalo co najviac ludi. To je druha strana
mince...

						R. Drutarovsky