Archivy News

Pavel Satrapa PAVEL.SATRAPA at vslib.cz
Mon Aug 28 13:22:04 CEST 1995

>     Teprve nedavno jsem zacal vyuzivat sluzbu News. Stalo se mi to,
> ze jsem jeden den nasel v urcitych skupinach zpravy (napr. obrazky JPG) a
> druhy den uz tam nebyly. Dozvedel jsem se tak (bohuzel pozde), ze zpravy
> se obcas mazou, aby udelaly misto jinym. Zjistil jsem dale, ze nektere
> skupiny (napr. binaries) jsou pry archivovany. Nemohl by mi nekdo sdelit,
> jak se k temto archivum dostat a jak je vyuzivat?

News je obrovske mnozstvi. Proto kazdy server udrzuje prispevky v
jednotlivych skupinach jen urcitou dobu (ta byva rozdilna pro ruzne
skupiny - ty "serioznejsi" mivaji delsi trvanlivost nez skupiny vyslovene
rekreacniho charakteru). Doba, po kterou server uchovava prispevky je
otazkou jeho lokalni konfigurace a zavisi predevsim na poctu odebiranych
skupin a velikosti diskoveho prostoru, ktery je k dispozici pro jejich
ukladani.

Do archivu byvaji myslim ukladany jen prispevky "trvale hodnoty" - tedy ne
vsechny. Duvodem je opet prostor. Jeden z archivu je pristupny
prostrednictvim FTP na adrese rtfm.mit.edu v adresari /pub/usenet. Dale je
organizovan podle skupin. Nicmene pokud hledate obrazek, prilis nedoufejte
v uspech...

Preji vsem pekny den

!!! Beware, my phone number has been changed !!!!
 Pavel Satrapa                    Liberec University of Technology
 E-Mail: Pavel.Satrapa at vslib.cz   Dept. of Computer Science
 Phone:  +42-48-5227-374          Halkova 6, 461 17 Liberec
 Fax:    +42-48-27397             Czech Republic