Telefon pres Internet

Pavel Satrapa PAVEL.SATRAPA at vslib.cz
Fri Dec 1 13:47:36 CET 1995

>     zkousel jsem nedavno telefonovat pres Internet, narazil jsem mj.
> na stranku s prehledem ruznych moznosti a SW. Ja jsem zkousel Internet
> Phone od firmy Vocaltec, ktery v trial verzi dovoli 60 sekund hovoru, coz
> na pokusy bohate staci. Zkuste http://www.vocaltec.com/.
>     Pro telefonovani jsou dulezite dve veci: rychlost pripojeni a to,
> jestli zvukova karta podporuje tzv. full duplex. To bezne karty pro PC
> nemaji, snad SB AWE 32, takze nelze najednou mluvit a poslouchat
> a ucastnici hovoru se musi stridat. To umi zmineny program automaticky.
> [...]

Lidi neblaznete!

Soucasny Internet neni na takovehle aplikace staveny. World-Wide Web,
ktery ho dostava celkem slusne do kolen, je proti masivnejsimu
telefonovani hotovy beranek. Pri tehle spotrebe staci jeden Internetovsky
telefonat do Usti nebo Pardubic a maji se svou linkou 19.2 Kbit/s
vystarano. Nepripada mi prilis slusne de facto odstavit Internet pro celou
skolu pro jeden telefonat.

Az se informacni dalnice prestehuji z ust politiku na zem a typicke
rychlosti linek budou nekolik (desitek, stovek...) Mbit/s, da se o takovych
aplikacich uvazovat.

Mimochodem - k telefonovani existuje zcela vynikajici a podle meho
nedostizny nastroj: telefon. HW naroky minimalni, plug-and-play, vysoka
uroven kompatibility, snadne ovladani, zaskoleni obsluhy zdarma (v ramci
zakladni skolni dochazky). Navic dosahem podstatne prekracuje meze
Internetu.

Preji vsem pekny vikend

 Pavel Satrapa                    Liberec University of Technology
 E-Mail: Pavel.Satrapa at vslib.cz   Dept. of Computer Science
 Phone:  +42-48-5227-374          Halkova 6, 461 17 Liberec
 Fax:    +42-48-5100-865          Czech Republic