FWD: URGENT: Defend Polish Internet

Marek Kubita marek at exprit.cz
Fri Dec 1 20:53:05 CET 1995

Zachytil jsem debatu o tom v konferenci sun-admins-pl at icm.edu.pl
(doporucuji vsem administratorum Sunu), ale nejsem z toho moc moudry.
NASK znamena "Naukowa i Akademicka Siec Komputerowa" - tedy obdoba
nasi "Czech Educational and Scientific Network". Byla vybudovana pro
potreby polskych skol a vyzkumnych pracovist, nyni pripojuje i
komercni organizace a subprovidery. Na rozdil od CESNETu je primo
dotovana polskou vladou. Vice viz http://www.nask.pl/

> Current law & state policy: NASK is a state monopoly,
> similar to TP S.A. (Telecom of Poland).
> NASK leases links to other commercial providers,
> charging as above (minus approx. 15% for their profit margin),
> but nobody can be connected to Internet omitting NASK network.

Nevim, zda je monopol NASK dan zakonem, nebo jestli se dosud
nevyplatilo ostatnim providerum kupovat si vlastni linky.
Existuje-li takovy monopol, bylo by treba protestovat proti nemu a ne
tlacit na vladu aby dale a vice dotovala NASK, aby bylo mozno
zachovat dosavadni ceny.

Nedavno byl v Sejmu prijat novy zakon o telekomunikacich, ktery
ponechava TP S.A. ve statnich rukou, ale pripousti na trh dalsi
telekomunikacni operatory - podrobnosti lze najit na

http://www.atm.com.pl/TP_SA/tp.html
(v polstine)

Ze by byly internetove sluzby vynaty z telekomunikacnich a ponechany
na monopolu NASK?

> See also the opinion of the Internet Society of Poland
> (in English) at:
>
>  http://www.pol.pl/pol._e/psi.htm

www.pol.pl nameserver nenasel, ale protestni material je treba na

http://sunsite.icm.edu.pl/psinask/
(v anglictine)

ale pokud mi nikdo nevysvetli, oc je lepsi drzet si takovou
monopolni instituci, byt za nezmenene ceny, nez liberalizovat
podminky pro providery, nebudu tuto akci podporovat.
---
   Marek Kubita _____ marek at exprit.cz
   System Support ___
   Exprit Ltd. ______ Prague, Czech Rep.