Problem s modemem

Vladimir Lieberzeit lieber at cs.felk.cvut.cz
Fri Dec 15 10:12:13 CET 1995

> Pripojil bych se k teto problematice s dotazem zda "komunikacnim
> servrem" pro pristup na internet (TCPIP) muze byt PC s W95 a
> nainstalovanym dial-up serverem (je to soucast Microsoft PLUS!).
> V ceske verzi W95 resource kitu jsem se ve svazku 2 na stranach 816-818
> (LAN protokoly) nejprve dozvedel , ze to nejde a pak ze ano.

Win95 RAS server neumi routovat TCP/IP. Ta zminka o tom, ze to jde,
ve skutecnosti znamena: "Pokud je k Win95 RAS serveru pripojena
lokalni sit pouzivajici TCP/IP protokol a NetBIOS-over-TCP/IP, je
pres RAS pristupna NetBIOS vrstva (RAS server obsahuje NetBIOS
gateway)." Tzn., ze lze napr. sdilet disky standardnim Woknovym
protokolem SMB, ktery pouziva NetBIOS, ale nelze pouzivat TCP/IP
aplikace.

> Podotykam ze nejsem odbornik na WAN a mozna se ptam hloupe, proto
> prosim o shovivavost.
>
> A jeste jeden dotaz (asi sem nepatri, ale tonouci se stebla chyta):
> Lze pod W95 rozchodit modem, ktery neodpovida spravne na vsechny AT
> sekvence ? Jedna se o radiomodem ceske firmy RACOM. Jde o obecny
> problem  s libovolnym modemem, ktery na nektery AT prikaz, ktery W95
> na nej vyslou pri identifikaci a pri spousteni dial-up networking,
> neodpovi spravne , ale ERROR. Pokud pri spousteni dial-up pripojim US
> REobotics a necham W95 na nej sahnout a pak prepojim na stejny COM
> [...]

Zkusil bych nainstalovat misto USR script pro jiny modem a zkusit to
s nim. Urcite bych zacal skripty ze skupiny "(Standard modem
types)". Modifikovani existujicich modemovych skriptu (zvlaste pri
vetsi odlisnostech od vychoziho typu) doporucuji v pripade Win95 jen
dobrodruznejsim povaham.

> Dekuji za jakykoliv podnet.
> Bilik

V. Lieberzeit

| Ing. Vladimir Lieberzeit              | "Violence is the last refuge |
| LIEBER at CS.FELK.CVUT.CZ                |  of the incompetent."        |
| Department of Computer Science, FEL   |                              |
| Czech Institute of Technology, Prague |                Salvor Hardin |