Cestina v poste

Pavel Satrapa PAVEL.SATRAPA at vslib.cz
Fri Dec 29 11:21:56 CET 1995

Doufam, ze mi kolega Med promine. Pomerne agresivni ton jazykove casti
meho dopisu nebyl vyprovokovan ani tak jeho konkretnim prispevkem, ale
spis koncem roku. Cetl jsem (bohuzel) uz radu dopisu, ktere by si takovou
odezvu zaslouzily daleko vic.

> Mozna ze by nebylo od veci opet poslat muj seznam situ, ktere podporuji
                                             ^^^^^^^^^^^
> MIME cestinu v mailech (pro vsechny uzivatele). Seznam urcite neni uplny,
> pokud do nej chcete zaradit, poslete mi cesky mail.

Kdyz se pise o cestine v poste, byl bych pro, aby se psalo cesky. ted
nemyslim s hacky a carkami, ale s pouzitim ceskych slov. "Seznam SITU" je
s odpustenim paskvil na kvadrat (nemluve o tom, ze mne stalo
nezanedbatelne usili uvedomit si, ze "situ" je pokus o druhy pad anglickeho
slova "site"). Nevidim nic spatneho na "seznamu adres", "seznamu mist"
nebo "seznamu domen" (coz je formalne nejpresnejsi).

> Seznam hostů, které podporují ISO-8859-2 mail (*=celá [sub]doména)
         ^^^^^^^^^^^^
I kdyby "host" nakrasne bylo ceske slovo (tedy ono je, ale s uplne jinym
vyznamem), TEZKO bude rodu zenskeho.  Krome toho je to nespravne. Jedna se
o seznam domen. V E-adrese je za zavinacem domena - bez ohledu na to, zda
oznacuje jeden pocitac nebo nejaky rozsahly komplex.

Navrhuji clenum teto diskusni skupiny (ne ze by to vsichni potrebovali;
nekteri to podle mne jiz delaji) nasledujici novorocni zavazek:

KAZDY SVUJ ELEKTRONICKY DOPIS SI PRED ODESLANIM PRECTU A ODSTRANIM V NEM
VSECHNY HRUBKY A DALSI JAZYKOVE CHYBY.

Kdyz se tak divam na dopad pocitacu v oblasti jazykove (knihy, letacky, E-
dopisy apod.), mam chut po boku CAD, CAM a dalsich zalozit novy obor: CAQA
(Computer Aided Quality Anihilation, tedy pocitacem podporovana likvidace
kvality).

Po plamennem uvodu se konecne dostavam k veci:

> *.vslib.cz

Chtel bych se dozit toho, aby to byla pravda. To by znamenalo, ze MIME
podporuji vsechny postyschopne pocitace na skole. Ve skutecnosti se na MIME
da spolehnout jen na oficialnich adresach
     Jmeno.Prijmeni at vslib.cz
Pokud nektery z nasich uzivatelu dava prednost postovani na jakemsi
lokalnim Unixu a pouziva adresu @XXX.vslib.cz, s vysokou pravdepodobnosti
tam MIME nebude.

Preji vsem pekny novy rok

 Pavel Satrapa                    Liberec University of Technology
 E-Mail: Pavel.Satrapa at vslib.cz   Dept. of Computer Science
 Phone:  +42-48-5227-374          Halkova 6, 461 17 Liberec
 Fax:    +42-48-5100-865          Czech Republic