prosba

Petr Brehovsky breh at pvt.cz
Wed Jan 11 02:49:43 CET 1995

> OS Solaris 2.3. chci nakonfigurovat sendmail na sunu jako hlavniho
> postaka pro celou nasi univerzitni (je to bohuzel tak, od 1.1.1995

A jak chcete aby to fungovalo ? Budou vsichni z univerzity (domeny)
posilat postu na SUNa a on to posle bud mimo domenu, nebo do domeny,
nebo uvnitr domeny pujde posta primo a jen to co pujde ven pujde
pres postaka ?

> jsme univerzita) sit. sendmail sice bezi, ale nejakou postu posle a
> nejakou ne ze zpravou, ze je nedorucitelna -to se stane v rozmezi

Na stejny pocitac ?

> nekolika desitek minut, coz podle mne znamena, ze prislusny stroj, na
> ktery se ma posta poslat, podle suna vubec neexistuje. on ale ve

No to vypada spis jako kdyby prijemce chvili sel a chvili ne,
pokud ovsem to dorucovani nekrachuje na timeouty, to by pak
mohlo mit vic ruznych pricin.

> skutecnosti existuje (drive to chodilo). tak, a kde je chyba ?
> hleda sendmail existenci jinych stroju v tabulkach nameserveru?

Jasne. Najde v DNS IP adresu prijemce a na tu pak SNMP posle
postu. Pokud tam nejsou MX na nekoho jinyho.

> neni chyba v polozkach MX v hosts.db?

No jestli to na jeden pocitac chvili jde a chvili ne, tak snad
ani ne. Pokud Vam jde stabilne DNS.

> jeste mne napada, ze mam stary named.ca, nemate nekdo nejaky
> aktualizovany?

Je na nic.ddn.mil v adresari netinfo a jmenuje se root-servers.txt.
Pokud nemate IP poslete dopis s: