prosba@

Martin Buldra BULDRA at vsz.cz
Fri Jan 13 12:47:39 CET 1995

Dobry den,

odpovidam timto zpusobem p. Petru Brehovskemu (breh at pvt.cz), protoze
v soucasne dobe nemam sanci odpovedet primo na jeho e-mailovou adresu.

> A jak chcete aby to fungovalo ? Budou vsichni z univerzity (domeny)
> posilat postu na SUNa a on to posle bud mimo domenu, nebo do domeny,
> nebo uvnitr domeny pujde posta primo a jen to co pujde ven pujde
> pres postaka ?

Ta prvni varianta - vsichni z domeny posilaji postu na SUNa a on ji
posle bud mimo domenu nebo do domeny.

> Na stejny pocitac ?

Ne! Ted se zda, ze ven z domeny chodi posta jenom na konference
listserveru (do domeny chodi se SUNu vsechno v pohode).

> No to vypada spis jako kdyby prijemce chvili sel a chvili ne,
> pokud ovsem to dorucovani nekrachuje na timeouty, to by pak
> mohlo mit vic ruznych pricin.

Nekolikrat se stalo, ze to na timeout krachlo, zvetsil jsem ho z 1 na
3 hodiny, ale nepomohlo to.

> Jasne. Najde v DNS IP adresu prijemce a na tu pak SNMP posle
> postu. Pokud tam nejsou MX na nekoho jinyho.

Mel jsem v tabulce hostu pro nameserver nejake MX podle Pavla
Satrapy z Liberce, radeji jsem to vykacel, ale taky to nepomohlo.

> [...]
>
> Je na nic.ddn.mil v adresari netinfo a jmenuje se root-servers.txt.
> Pokud nemate IP poslete dopis s:
>
>     To: service at nic.ddn.mil
>     Subject: netinfo root-servers.txt

> No jedna se o pomerne dost komplexni zalezitost, takze vrele
> doporucuji knihu sendmail od Bryana Costalese nakladatelstvi
> O'Reilly. Pokud to prectete v podstate Vas nemuze uz moc
> veci prekvapit.
>
>                 Petr Brehovsky
>                 breh at pvt.cz
>
> P.S. Zkuste zvetsit timeouty, pripadne dobu prebyvani
>      dopisu ve fronte. Rozhodne to ale neni definitivni

Jestli mi k tomu muzete jeste neco napsat, prosim, udelejte to.
Kazdopadne Vam mockrat dekuji za pomoc.

Martin Buldra                           Agricultural University Prague
E-mail: buldra at uvt.vsz.cz               Computer Center
Phone : 42 02 - 338 33 27               Kamycka 129, Praha 6, 165 21
Fax   : 42 02 - 338 33 25               Czech Republic