sendmail routing to uucp

hladikz at infima.cz hladikz at infima.cz
Mon Jul 10 13:15:16 CEST 1995

Vazeni netters!

Vidim, ze  prazdniny tuto konferenci zcela  vylidnily. No snad se
najde nekdo kdo mi poradi v nasl. veci:

Provozujeme Linux 1.2.3 a pod  nim sendmail 8.6.1. U sendmailu je
nekolik  predzzvykanych  cfg.   souboru.  Pro  vetsinu  uzivatelu
pripojenych na Inet asi vyhovi ten SMTP s DNS.

Ja bych  ale potreboval routovat  VESKEROU postu na  UUCP masinu,
ktera si bude postu periodicky  vyzvedavat (konkretne je to Major
BBS). Pripadne by  nebylo marne postu pro nektera  ID routovat na
MERCURY  na   Netware  serveru.  Predpokladam   ze  sendmail  pri
slozitosti svych cfg souboru svede ledacos.

Vedel by nekdo, jak ma vypadat cfg pro tento pripad?
Pripadne mi staci smerniky na nejaky podrobny popis cfg. To co je
primo u sendmailu me zrovna moc nepomohlo :-((

Jeste bych si rad overil nekolik fundamentalnich faktu:

SMTP postak dle mych predstav pracuje nasledovne:

podiva se na cilovou adresu (pripadne  z ni dekoduje cast pro nej
podstatnou)  a zepta  se na  ni DNS  (via MX?  zaznam).
[B
Ted muzou nastat dva pripady:

 - bud DNS  ma presne tuto adresu  a pak se posta  posle primo na
  [Bilovou adresu (via SMTP)

 - nebo ma DNS tzv. wildcard  MX zaznam (neco jako *.domena.cz )
   pak posta pro vsechny subdomeny jde na domenu z MX zaznamu .

Je  tato ma  predstava o  postovnich mechanismech  spravna?. Da se
nejak zjistit stav MX zaznamu pro danou domenu?

                                              Zdenek Hladik
                                           I N F I M A - W A N
                           /""""""\     Modra 1977 Praha 5, Czech
                         ( (o)  (o) )     tel/fax +422-5612731