IP Routing pres RAS

Petr Simek petrsi at entu.cas.cz
Tue Jul 25 10:21:46 CEST 1995

> [...]
> ve ME!    :-)
>
> Cil je tento:  NT 3.5 Server vytoci pres RAS Internet providera
> (Cesnet) a spoji se pres PPP /ROUTING a pripoji celou nasi sit k
> Internetu. (Od tohoto okamziku ma NT server fungovat jako router a
> rozkopirovat pres RIP routovaci tabulky na ostatni nase servery, aby si
> mohli i ostatni spolupracovnici zasurfovat a zaroven byli videt i z
> "venku".)
>
>  Vsechno funguje skvele. Remote server prideli adresu, NT ji
> schlamstnou a vytvori PPP spojeni.
>
> JENOMZE VSECHNO BEZI JEN PRO TEN NT SERVER!!!

No to se vubec nedivim a velice by mne prekvapilo kdyby Vam to takle fungovalo.
Jestli si totiz platite za jedno pristupove jmeno na komunikacnim serveru
(jedna IP adresa komutovane) tak bych se moc divil kdyby Vam Vas IP provider
umoznil pripojeni vasich siti pres tuto IP adresu (proc by to delal - to by
si pak nikdo nekoupil pripojeni cele site , kdyz by si ji mohl napojit za
cenu jednoho accountu).

> V tom okamziku nejen ze nejde spojeni z ostatnich pocitacu, ale
> dokonce zmizi NT server v lokalni siti jako by vubec neexistoval a je
> "videt" zase jenom ven a ne na lokalni sit.
>
> A tedy otazka:
> Co delam spatne?  Muze vubec NT Server fungovat jako IP Router mezi
> RASem na seriovem portu a ethernet kartou?

predpokladam ze muze, to je otazka spravne konfigurace, ale komunikacni
server na druhe strane by to nemel podporovat.

> Bohuzel jsem se nedopatral jakekoliv literatury na CD-ROM s NT
> serverem ani jinde a proto predem dekuji za podnetne (a vysvetlujici)
> odpovedi.

Zpusob jak to zaridit dle Vasich predstav je nasledujici :
UNIX server ktery se pres SLIP/PPP pripoji pres modem na Internet, zanese
si pridelenou IP adresu do svych routovacich tabulek, a na nem potom
muze soucasne vice nalogovanych ucastniku "surfovat po Internetu".
Pokud Win NT server funguje nejen jako diskovy/tiskovy server, ale je mozno
na nem take on-line pracovat (jako na UN*Xe) pak to zrejme pujde podobnym
zpusobem provest take.

    S pozdravem