lantastic

Ivo Cernohlavek ivos at muni.cz
Thu Jun 8 20:21:38 CEST 1995

Ahoj,

> Pokud Vam jde o provozovani aplikaci jako je telnet, ftp, www pod DOSem ci
> WINdozou na stanicich tak v tom neni vetsi problem. Musite mit Lantastic od
> verze 5 vys - dulezite je aby byl nainstalovan nad NDIS. Pro nizsi verze
> existoval myslim neco jako NDIS support. No a pokud jedete zmineny Lantastic
> pres NDIS tak muzete pouzit DIS_PKT ktery funguje jako packet driver a nad
> nim bezi vyse zminene programy. Je to v podstate totozne jako u novella.

Tohle reseni bude asi nejlepsi, jde jen o to, kolik stoji upgrade na
versi pracujici nad NDIS driverem.

> [...]
> pouzivat i pres routery atp) tak to mate asi smulu. Lantastic sice dodava
> TCP/IP support (za dlouhe penize) ale to jen to same co vyse uvedene s tim,
> ze neni pouzit DIS_PKT (nad kterym muzete jet sirokou skalu programu) ale
> nejake drivery od Lantasticu s kterymi muzete pozivat programy jako telnet,
> ftp apod dodane v te TCP/IP podpore od Lantasticu. Nutno dodat ze tato
> TCP/IP podpora funguje i u verzi Lantaticu ktere jeste neumi behat nad NDIS.
>
> Netvrdim ovsem ze Lantastic sam nad TCP/IP behat nemuze, mozna staci vedet

Taky jsem nekolikrat slysel, ze nejakou podporu pro TCP/IP Lantastic
ma, ale uz mi nikdo nedokazal rict, co to presne obnasi ("co to zere
a kde to spi").
Ted jsem v knihkupectvi narazil na knihu "Lantastic - fantazie v peer-to-peer
sitich" - nebo tak nejak podobne a tam je kapitolka na tema
Lantastic a TCP/IP. Tak jsem ji se zajmem nalistoval a precetl jsem
si, jak je ten Lantastic skvely a ze je temer jediny na svete, ktery
podporuje TCP/IP a tim padem napojeni na velke pocitace a ze se tim daji delat
takove veci jako Telnet, FTP ci NFS (hmm ???!!!???). Dalsi podrobnosti ale
autor nejspise ponechava na laskavem ctenari.

Jeste je tu jedna vicemene "akademicka" moznost, jak provozovat Lantastic
nad TCP/IP - NetBIOS nad TCP/IP a nad nim pak provozovat Lantastic.
To lze udelat s TCP/IP stackem a NetBIOSem od FTP inc., ale prijde
to pekne draho a navic sezere pekny kus pameti.

                                              Ivo Cernohlavek, ivos at muni.cz