Off topic RE: Web slezske univerzity

Jiri Zlatuska zlatuska at anxur.dcs.muni.cz
Fri Jun 9 06:56:45 CEST 1995

Jaroslav Biolek <biolek at ro.vutbr.cz> writes:

>Chtel bych jen upozornit, ze ani podle stareho ani podle pripravovaneho
>noveho zakona o vysokych skolach, nema fakulta pravni subjektivitu.

zakon 172/92 sb. explicitne rika, ze fakulty vysoke skoly prip. jine
jeji soucasti maji pravni sujektivitu, pokud tak stanovi statut vysoke
skoly. (na slezske univerzite maji podle mych znalosti fakulty z historickych
duvodu dokonce i samostatne ICO). pravni subjektivita fakult je v teto
chvili na ceskych vysokych skolach pomerne bezna vec.

>Musi vzdy vystupovat jako integralni soucast vysoke skoly.

prevladajici vyklad pravni subjektivity je uplna samosprava, takze to
neni zcela pravda. zakon zadne ustanoveni, ktere by tento prizozeny a
ucelny pozadavek vynucoval, v soucasnem zneni nema.

>Jake pravomoci jsou na fakultu prevedeny (v cem vystupuje
>samostatne) urcuje statut VS.
>Prominte mi muj prispevek, ale z predchoziho pusobeni to mam jeste
>v krvi a musel jsem proto reagovat.

omlouvam se na druhou, ale mate prilis v krvi navrh noveho zakona,
nikoli soucasne zneni. ministerstvo se ostatne o pravnicke drobnosti
tohoto druhu zjevne prilis dusledne nestara.  :-))

>Zdravim
>			J. Biolek

--jiri zlatuska