Klavesnice

Martin Rysanek rysanek at dcse.fee.vutbr.cz
Wed Jun 21 13:57:32 CEST 1995

On Wed, 21 Jun 1995, Vlastimil Cudek (Grizzli Bear) wrote:

>  Omlouvam se, tato otazka nema sice nic spolecneho se sitemi, ale presto
> velmi nutne potrebuji vedet, jak je propojena klavesnice od PC/AT s pocitacem
> (klavesnice se 101/102 tlacitky standartni), a jak s ni komunikuje (prima
> komunikace na urovni hardwaru).

Je to normalni seriove rozhrani. Kazda klavesa ma pridelen tzv. scan cod
od 0x00 - 0x7f (identifikace polohy klavesy). Tedy kazda klavesa se hlasi
svou polohou, 1 byte identifikaci. Nektere klavesy posilaji 2 a vice byte
seqvence (napr. pravy ALT :-)), jedna se jen o specialni znaky a nektere
klavesnicove drivery je ignoruji.

Pokud je klavesa stisknuta posle svuj scan cod, pokud je pustena posle
scan cod + 0x80.

Na obou stranach (PC <-> klavesnice) se o komunikaci staraji klony 8048
(doufam). Pomoci nekterych seqvenci se ridi chod klavesnice z PC (napr.
nastaveni rychlosti, nastaveni NUMLOCK led, CAPSLOCK led, SCROLLLOCK led,
blokovani vysilani klavesnice, ...). Dokonce existuje seqvence pro
klavesnici (v PC), ktera na zadost CPU provede reset CPU. To se vyuzivalo
pri prechodu z protected modu (na 286) do real (reset procesoru - reseni
pro prepnuti zpet nebo LOADALL - undocumented instruction).

Martin Rysanek

Martin Rysanek                               E-mail:rysanek at dcse.fee.vutbr.cz
Technical University of Brno, FEI VUT Brno      Tel:    (+42-5)      7275-280
Dept. of Computing Science and Engineering              (+42-5)      7275-111
Bozetechova 2, Brno 612 66, Czech Republic      Fax:    (+42-5)   41 21 11 41