Public unix site

Vladimir Vrabec vrabec at cs.felk.cvut.cz
Wed Mar 1 14:13:58 CET 1995

>Date: Wed, 1 Mar 1995 12:40:10 MET-2DST
>From: Jan Burdil <honza at bobr.fjfi.cvut.cz>
>Subject: Re: Public unix site
>To: net at cs.felk.cvut.cz

>   Mate pravdu ted se prave pokousim vyplmit dotaznik atd...
>

>          Honza Burdil
>honza at bobr.fjfi.cvut.cz

Takovych, kteri se chteji dostat ke kontu na zajimavych pocitacich
je v Internetu mnoho. Pro ne a pro dalsi zajemce slouzi systemy
typu FREENETS. Jak jiz z nazvu plyne, dostanete konto zdarma. Na
nekterych ovsem registrace probiha pisemnou formou. Ja jsem napr.
na FREENET v  Clevelandu poslal zadost, ve ktere jsem musel
prohlasit, ze jsem dospely a ze se budu v systemu radne chovat.
Nekde se ovsem stava, ze za cas Vas pozadaji o spozorsky dar, ktery
ovsem nevymahaji. To ale neni pripad Clevelandu. Tam za cele 3 roky ode
mne nic nechteli a chovali se velmi vstricne. Na FREENET systemech
se muzete obvykle prihlasit volne jako "navsteva", system
si prohlednou (nepusti Vas ale ke vsemu) a zjistit si jak se registrovat.
Zbyva sdelit, jak se dostat k seznamu adres techto systemu. Nejlepe je vyuzit
HYTELNET, jeho folder <SITES2> a podfolder <FREENETS ..>, ve kterem je
uvedeno nekolik desitek systemu. Pro horlivce, ale mala studena sprcha.
Tyto systemy jsou dost casto pretizeny a pri prihlasovani se muze stat,
ze Vas z techto duvodu odmitnou. Systemy, na kterych jsou zajimave
informace, jsou pretizeny obvykle celych 24 hod. Mezi ne, dle mych
drivejsich zkusenosti, patrily jak NYX tak Cleveland. Nejblizsi HYTELNET:

telnet public.vslib.cz, login: hytelnet

Zdravi
Vladimir Vrabec