Public unix site

Radim Bartos rbartos at cs.du.edu
Thu Mar 2 19:51:29 CET 1995

> Uz v minulosti jsem to vyzkousel a vskutku vam konto zalozi, lec
> musite jim obratem poslat neco jako kadrovy dotaznik s notarsky
> overenym podpisem (!!!), jinak zustanete velmi vyrazne omezenym
> uzivatele, ktery v podstate nemuze vubec nic. Krome toho, mam dojem,
> ze se v podminkach neco hovorilo i o poplatcich...

Nyx je opravdu zadarmo, nicmene uzivatele pokud chteji mohou zaslat
dobrovolny prispevek. Pokud nechcete/nemuzete nikdo vas nevykopne a
prispevek vam neprinese dalsi vyhody. Verte nebo ne, ale lide skutecne
penize posilaji a to v takovem mnozstvi, ze v soucasne dobe je NYX zcela
financne sobestacny (nakup HW, i-net konektivita). Nikdo neni za provoz
NYXu placen a nikdo na tom nevydelava.

Co se tyce dotazniku, tak to je reakce na zvyseny vyskyt hackeru, kteri
pouzivaji NYX k utokum na ostatni stroje. Hlavni administrator (aburt)
uz mel dost telefonatu od FBI, CIA a podobnych instituci a tak se zavedl
system pomoci nehoz je mozne jakz-takz zajistit, ze vime s kym mame tu cest.
Jeste pred nekolika lety jste mohli dostat pristup k shellu jen po vyplneni
jednoducheho dotazniku on-line. Ale casy se meni...
Mimochodem v USA umi notarske overeni kazda banka a je to vetsinou
zadarmo.

Mozna jste slyseli o zatceni hackera Kevina Mitnicka asi pred tydnem.
Pokud ne, doporucuji predposledni cislo Neewsweeku nebo alt.2600.
Kevin byl castym a nevitanym hostem na NYXu, coz prineslo dalsi zvyseny
vyskyt agentu FBI na campusu.

Proc pouzivat NYX pokud mate pristup k Internetu? Snad jako misto, kde potkate
lidi z celeho sveta, mozna proto, ze tam najdete i ty nejobskurnejsi
news skupiny, zkuste a uvidite.
--

Radim <rbartos at cs.du.edu>