tisk x unix

Jan Schmidt schmidt at cs.felk.cvut.cz
Mon Mar 6 12:10:36 CET 1995

> Kdyz tisknu v Linuxu
>                    tisknu
>                          timto zpusobem,
>                                         coz neni
>                                                 idealni.

Mame tyz problem se sitovou HP LJ 4. Pricina je samozrejme v tom, ze
implicitne tiskarna vyzaduje ukonceni radku CR LF (kde to mohli sebrat? :-))
Existuje ESC sekvence, ktera to prepne (aspon na LJ4). Pokud ovsem
tistena uloha obsahuje sekvenci "reset", je to v haji.

Pokud mate tiskarnu pripojenou lokalne a obsluhuje ji lpd demon toho stroje,
je snadne mu porucit, aby data poustel pres filtr, ktery CR dodela.

Pokud mate tiskarnu primo na Ethernetu a pouzivate vestaveny lpd (jako my),
mate situaci texsi. Ja jsem zkusil podstrcit misto tiskarny pojmenovanou
rouru a na jeji konec nasadit (spis narvat) kolonu filtr | dalsi lpr v cyklu.
Vicemene to chodi (SunOS 4), ovsem ztraci se jmeno uzivatele apod., takze
to povazuji za hruby bastl. Ma-li nekdo lepsi reseni, rad se poucim, nez
holt napisu lpr gateway sam (a poradne).

Jan Schmidt
CVUT FEL