Informace o FIDO

Ing. Jiri Kuchta KUCHTA at gate.fee.vutbr.cz
Mon Mar 6 12:38:13 CET 1995

Topologie? Hmmm, deli se na site:

2:420 ... Praha
2:421 ... Morava
2:422 ... Slovensko
2:423 ... Cechy

To ovsem neni prilis podstatne. Dulezite je, kam to mas telefonicky
nejblize a kde se dohodnes o "kontu". Veskery pristup na FIDOnet je
bezplatny (pokud se nedomluvis s tim, od koho budes brat postu na
nejake spoluucasti na placeni mezimestskych telefonu). Pro prvni
okamzik bych radil asi toto (predpokladam, ze mas masinu s modemem,
jako terminalovy program postaci NC nebo M602):

1. Zavolat na libovolnou BBS v republice. Nemyslim ovsem komercni
stanice jako napriklad INFIMA, BAJT.
2. Tam bud pozadat o dalsi pomoc prislusneho SysOpa, nebo:
3. Stahnout si aktualizovany seznam BBS v Cesko-Slovensku
4. Zavolat na nejakou blizsi BBS a pozadat tamejsiho SysOpa o pomoc.

Kazdy uzivatel BBS ma zaroven pristup k FIDOnetu, zalezi jen na
SysOpovi jaky (tj. ktere konference jsou pristupne, zda lze do nich
psat, zda je pristupna prima posta - NetMail). Pro vaznejsi pouziti
je pak lepe se domluvit dale, zaregistrovat se a pro vymenu posty
pouzivat nejaky specialni software (FrontDoor, T-Mail, a pod).

JK> Pokud te zajima pristup z Internetu, existuje nove zricena ADAM BBS
                                                       ^^^^^^^
                                                       :-))))))

A postu - tj. nektere konference muzes odebirat pres gate -
listserver na FEL CVUT Praha (tusim ze listonos at feld.cvut.cz)

JK> na adrese bbs.adam.anet.cz, coz je vicemene FidoNetova BBS, pripojena
JK> do Internetu. Momentalne se tam ale po vetsinu casu neda dostat,

... docasne pripojovana obcas po komutovane lince pres SLIP

JK> patrne je dost nestabilni, takze se to chce obrnit trpelivosti...
----
|Ing. Jiri Kuchta                                                  |
|Technical University of Brno                                      |
|Faculty of Electrical Engineering and Computer Science            |
|Department of Computer Science and Engineering                    |
|Bozetechova 2; CZ-61266 Brno                                      |