Problemy se stabilitou PC

Houzvicka Jan student 5_93_94 k336 xhouzvic at sun.felk.cvut.cz
Fri Mar 10 14:56:35 CET 1995

    >  Vazeni kolegove,
    >  obracim se na Vas s timto problemem nedavno  se muj pritel stal vlastnikem
    >  noveho PC . Sestava je nasledujici:
    >  .
    >  .
    >  - neustale se zasekavaji naistalovane WfW , a to tak ,ze bud pocitac
    >  ztuhne a nepomuze nic jen tvrdy reset,anebo WfW vydavaji nasledujici
    >  hlaseni : CONTROL zpusobila Obecnou chybu ochrany [GPF] v modulu
    >  V631P.DRV na 0005:01F2
    >  .
    >  .
> [...]

Nedavno (vlastne to uz bylo minuly rok) jsem stavel pocitac
(AMD 486DX2/66, VL board Chicony 498B, ...). Mel jsem velice podobne
problemy - Windows tuhly nebo hlasily GPF, v DOSu pri behu nekterych
programu hlasil QEMM 7.5 jeho oblibenou chybovu (.....). Chyba se ani
ve Win ani v DOSu neprojevovala systematicky pri nejakych operacich.
Ve Win vznikala vsak velice casto (cca do 5minut po spusteni), pomerne
ucinne vyvolaval zatuhnuti WindowsTutorial (asi 50%). V DOSu se mi darilo
chybu vyvolat s 99% pravdepodobnosti pomoci programu BattleChess 3000,
a to pokud sachovnice byla v 3D rezimu a doslo k brani figurek.
	A ted konecne jak jsem se problemu zbavil: za vsechno mohla pamet.
Ten board ma 4*30pin patice + 2*72pin patice. Problem se projevoval, kdyz
byl pouzit 1*dlouhy 8MB SIMM, nebo 2*kratky 4MB SIMM. Vse bylo OK, pokud
jsem tam nacpal 4 kratke 1MB, popr 4 kratke 1MB + 1 dlouhy 4MB SIMM.
	Tuto chybu boardu jsem overil na trech deskach tohoto typu, jedna
se tedy zrejme o chybu v navrhu (nerozimi si s (nekterymi) SIMMy).

			Snad tyhle zvasty nekomu pomuzou,

							HOHO